Android, Novosti, Projekt "e-MOBIL" | Autor: | 23. Listopad 2013. | 2 komentara

Analiza: Tko su konkurenti našoj lokacijskoj i turističkoj aplikaciji “Mango”?

MangoMango
3 Flares 3 Flares ×

Mango je jedna od aplikacija razvijenih u sklopu projekta “e-MOBIL”. S obzirom na broj aplikacija koji svakodnevno raste, raste i potreba za analizom istih te njihovim uspoređivanjem sa svakim novim projektom. U članku koji slijedi obradio sam desetak aplikacija, najpoznatijih na tržištu. Dok su neke sveobuhvatne, druge su poprilično specijalizirane za manji dio korisnika odnosno sadržaja. Analiza se sastoji od kratke razrade konkurenta te njezinih prednosti i mana u odnosu na Mango. Analizu ću započeti od aplikacije najsličnije našoj a time i od glavnog konkurenta. Dakle, počnimo!

Foursquare

Foursquare

Foursquare

Aplikacija temeljena na Google mapama, ispunjena sadržajima zanimljivim pri obilasku grada. Ideja najsličnija našoj. Aplikacija bi trebala biti zamjena za papirnate mape gradova te pomoći u snalaženju i odabiru međutim češće se koristi kao društvena mreža, za razmjenu iskustava i komentiranje.

Prednosti:

  • Odlična ispunjenost kafićima, restoranima i pizzerijama
  • Zagreb je uredno popunjen svim sadržajima
  • Mogućnost ostavljanja komentara i recenzija
  • Detalji o traženoj lokaciji se otvaraju u zasebnom prozoru sa mnoštvom dodatnih informacija
  • Besplatan

Mane:

  • Aplikaciji nedostaju znamenitosti. Grad poput Pule ima nevedene dvije znamenitosti, Rijeka jednu…
  • Manji hrvatski gradovi gotovo da i nisu pokriveni. Isto se odnosi i na znamenitosti te kulturnu, gastro i ostalu ponudu van gradova.
  • Komentari su uglavnom na hrvatskom što bi značilo da aplikaciju nisu koristili strani turisti pri razgledavanju i potrazi.
  • Fokus je uglavnom na kafićima i restoranima.

TripAdvisor

Mobilna aplikacija TripAdvisora

Mobilna aplikacija TripAdvisora

Website specijaliziran za pronalaženje hotela, letova, najamnih stanova, restorana i destinacija.

Prednosti:

  • Uključuje tražilicu, recenzije objekata i destinacija, fotografije i mogućnost rasprave na forumima
  • Ranglista najpopularnijih mjesta, restorana…
  • Preporuke (ujedno i mana)
  • Dostupna na mnogo jezika
  • 50 000 000 korisnika svaki mjesec
  • Besplatan

Razlike:

  • Naglasak je na objektima (hotelima, restoranima…) a ne na karti. Karta se koristi kasnije radi lakšeg pronalaženja željene destinacije.
  • Ukoliko se nalazite u novom gradu i tražte znamenitost, lokal i sl. zanimaju vas osnovne informacije i kako do njega doći. Sve ostalo biti će suvišno.
  • Uglavnom se koristi TripAdvisor website, što govori da ga većina koristi pri pripremi putovanja a ne na samom putovanju.

Google Maps

Najpoznatiji i najkorišteniji alat za snalaženje i dostojna alternativa te zamjena klasičnim atlasima. Polazišna točka svake aplikacije temeljene na mapama.

Google Maps

Google Maps

Prednosti:

  • Google!
  • Lagana dostupnost
  • Jednostavne za uporabu i snalaženje
  • Besplatne za uporabu

Mane:

  • Na samim mapama treba još mnogo rada da bi postale turistički vodiči ili, drugim riječima, popunjenost hrvatskih gradova znamenitostima, restoranima itd. je mala.
  • Točnost je upitna. Poznate lokacije su gotovo bez izuzetaka točne, međutim za ostale se treba potruditi pri potrazi.
  • Zbog veličine kompanije i samih mapa, unos i brisanje podataka je sporo, tako da se redovito na mapama može naći klub koji više ne postoji ili ljekarna koja je zatvorena.

Pin Drop

Aplikacija zamišljena kao mjesto za označavanje i razmjenu posjećenih lokacija. Znači, na mapi korisnik je onaj koji označava označavanje mjesta koja je posjetio ili koja želi posjetiti.

Prednosti:

  • Povezanost s Instagramom
  • Jednostavnost
  • Odlična preglednost i lagano pretraživanje
  • Privlačan dizajn
  • Besplatna je

Mane:

  • Osim ako redovito putujete mapa, će vam biti poprilično prazna, što baš i nije cool.
  • Postoji već mnogo sličnih i rasprostranjenijih aplikacija, prvenstveno mogućnost tagiranja posjećenih mjesta na Facebooku.

Schemer

Jedan od novijih proizvoda iz Googlove radionice. Aplikacija je u cjelini zamišljena kao osobni asistent te stoga ima široki raspon mogućnosti. Omogućava korisniku planiranje budućih aktivnosti te nudi načine njihova ostvarivanja… uz pomoć Googleove tražilice, naravno. Pomoću Schemera korisnik može otkrti, na osnovi vlasitog položaja, gdje se nalaze sadržaji koji ga trenutno zanimaju ili jednostavno napraviti popis stvari koje mora obaviti.

Schemer

Schemer

Prednosti:

  • Aplikacija je povezana s vašim Google accountom te ste stoga kada koristite aplikaciju povezani sa svima koje imate na Google+.
  • Zanimljiva je i korisna.

Mane:

  • U Americi se trenutno testira beta verzija što znači da je u ostalim dijelovima svijeta nedostupna.
  • Koncept ”I want to do it” umnogome je sličan Facebookovom ”What’s on your mind”, što bi moglo dovesti do otimanja korisnika od strane Googlea pa dalje do Facebookovog odgovora…

Ostale aplikacije poput Foodspotting, Museums mobile, Google Goggles, Heritage App, Hear Planet su zanimljive i umnogome specijalizirane za posebna područja: hrana, muzeji itd. Moje je mišljenje da će korisnik takve stvari redoviti googlati prije putovanja zato ne smatram navedene aplikacije direktnom konkurencijom.

Google Goggles je jedna izrazito zanimljiva aplikacija koja pretražuje Internet na temelju uslikanog sadržaja, s obzirom da je to jedna od mogućnosti koju će nuditi i naša aplikacija, Google Goggles jest konkurent ali njegova namjera i svrha je potpuno drugačija.

Završni zaključak

Od svih aplikacija trenutno ponuđenih na tržištu, Foursquare je ona koja predstavlja najveću konkurenciju. Najveću konkurenciju predstavlja zbog svrhe koja je slična Mangu, međutim čini se kako Foursquare sve više prerasta u društvenu mrežu. Prostor za rast i proboj na tržištu turističkih aplikacija, bez obzira na plan Foursquarea i TripAdvisora, postoji, uglavnom zbog specifičnosti hrvatskog tržišta koje je malo i samim time slabo pokriveno od strane velikih svjetskih igrača.

Ostale navedene aplikacije imaju svoj put koji se umnogome razlikuje od Manga iako spadaju u istu ”šumu” turističkih aplikacija. S obzirom da se od ”šume” često ne može vidjeti ”drvo” u sljedećem članku bit će razrađen plan koji bi trebao dovesti do prepoznatljivosti i učestalih downloada Manga u budućnosti.