Ekonomija utemeljena u osjetima

Ericsson ConsumerLab izvještaj

Zagreb, 14. prosinac 2019. – Očekivanja potrošača vezana za Internet osjeta su među izdvojenim očekivanjima u devetom izdanju Ericsson ConsumerLab izvještaja o glavnim potrošačkim trendovima (ConsumerLab Hot Consumer Trends 2030).

Tehnologije poput umjetne inteligencije, virtualne i proširene stvarnosti, 5G i automatizacije omogućit će razvoj Interneta osjeta. Potrošači predviđaju da će se do 2030. iskustva zasnovana na zaslonu sve više nadmetati s multi-senzornim iskustvima koja će biti teško odijeliti od stvarnosti.

Nastao na temelju opsežnog istraživanja, ovaj izvještaj predstavlja očekivanja i predviđanja 46 milijuna korisnika koji brzo usvajaju nove tehnologije.
Glavni pokretači Interneta osjeta su sveprisutna zabava i online kupovina, klimatska kriza i potreba da se smanji utjecaj na klimu.

Dr Pernilla Jonsson, rukovoditeljica Ericsson Consumer & IndustryLaba i koautorica izvještaja kaže: „Govorimo o promjeni, od sadašnje internetske povezanosti koja se temelji na pametnim uređajima do sveprisutnih iskustava koja su rezultat povezanosti naših osjeta. Ovaj izvještaj istražuje što bi to moglo značiti za potrošače s naočalama za proširenu stvarnost kao polazišnom točkom. Nismo očekivali da će potrošači već sada u tolikoj mjeri predviđati opsežne promjene u našim svakodnevnim životima, koje će biti pokretane povezanošću osjeta uz pomoć umjetne inteligencije, virtualne i proširene stvarnosti, 5G mreža i automatizacija.“

Dr.sc. Michael Björn, rukovoditelj programa istraživanja u Ericsson Consumer & IndustryLabu, također koautor izvještaja ističe: „Često zamišljamo budućnost, gledano iz sadašnjeg trenutka, kao linearni razvoj. No, već sada trebamo uzeti u obzir kakve ćemo sve prilike i izazove imati u svijetu u kojem su svi ljudski osjeti digitalizirani. To bi se, na primjer, moglo značajno odraziti na klimatske aktivnosti i smanjenje ugljičnog otiska. Mnoge se aktivnosti mogu digitalizirati kako bi se smanjio njihov ugljični otisak. Mogli biste ići na posao, na odmor, ili putovati svijetom, sve u svom domu. Potrošači očekuju da će se industrija pozabaviti pitanjima individualne privatnosti u Internetu osjeta. Na primjer, potencijalnom zabrinutošću da će biti moguće manipulirati našim osjetima za kupovinu roba ili usluga. Ljudi će očekivati osiguravanje potrebne zaštite i garancija.“

Uvidi predstavljeni u izvještaju zasnovani su na globalnim istraživačkim aktivnostima Ericsson ConsumerLaba koje traju preko 24 godine. Primarno se oslanjaju na podatke iz internetske ankete naprednih korisnika interneta u 15 gradova širom svijeta provedene tijekom listopada 2019. Gradovi su Bangkok, Delhi, Jakarta, Johannesburg, London, Mexico City, Moskva, New York, San Francisco, São Paulo, Šangaj, Singapur, Stockholm, Sydney i Tokio.

Infografika je OVDJE, a cijeli izvještaj (eng.) dostupan je na Ericssonovim internetskim stranicama.

 

%d blogeri kao ovaj: