Ekonomija virtualne stvarnosti

Tehnologije proširene stvarnost donose rast

Zagreb, 3. prosinca 2019. – Virtualna stvarnost (VR) i proširena stvarnost (AR) imaju potencijal donijeti porast od 1,4 bilijuna funti (140 bilijuna kuna, približno) svjetskom gospodarstvu do 2030. godine. To je glavni nalaz ocjene ekonomskog učinka koju su proveli analitičari tvrtke PwC-a UK, a objavljena je u izvješću Seeing is Believing.

Od stvaranja novih potrošačkih iskustava do ubrzavanja razvoja proizvoda i poboljšanja sigurnosti na radnom mjestu, mnoge postojeće i nove nužne upotrebe ovih tehnologija obećavaju poticaj rasta sa sadašnjeg doprinosa BDP-u od 41,9 milijardi funti.

Tehnologije virtualne i proširene stvarnosti koristit će svim sektorima stvaranjem učinkovitijih procesa i osiguravanjem novih načina suradnje i zajedničkog rada.

Tehnologija će imati i značajan pozitivan učinak na sektore zdravstva i maloprodaje.

Jeremy Dalton, direktor odjela za virtualnu i proširenu stvarnost u PwC-u UK kaže: „Tvrtke, gospodarstvo i društvo upravo su sada u ključnoj fazi usvajanja virtualne i proširene stvarnosti. Tehnologija i hardver konačno sazrijevaju, a VR i AR imaju potencijal pružiti značajan poticaj svjetskom gospodarstvu, ali i poboljšati načine na koji organizacije rade, učiniti procese bržima i učinkovitijima, učinkovitije obrazovati ljude te stvoriti nevjerojatna korisnička iskustva.“

U SAD-u će poticaj gospodarstvu iznositi 484,2 milijarde funti do 2030. godine, kao rezultat virtualne i proširene stvarnosti, što predstavlja porast BDP-a od 2,83 %.

Najveća azijska gospodarstva Kine (165,3 milijarde funti) i Japana (129,1 milijardu funti) zabilježit će drugi najveći porast BDP-a od 2,09 %, odnosno 2,00 %.

Europska gospodarstva Finske (7 milijardi funti), Njemačke (93,4 milijarde funti) i Ujedinjene Kraljevine (62,5 milijardi funti) predviđaju najveće povećanje u pogledu postotka BDP-a do 2030. godine, s doprinosom od 2,64 %, 2,46 %, te 2,44 % redom.

Od ove dvije tehnologije, proširena će stvarnost i dalje osiguravati najveće koristi globalnom BDP-u do 2030. godine, čineći 985 milijardi funti od ukupno 1,4 bilijuna funti.

Gledano globalno, učinak virtualne i proširene stvarnosti na zapošljavanje tijekom sljedećeg desetljeća bit će izniman.

Trenutačno virtualna i proširena stvarnost imaju učinak na manje od milijun radnih mjesta, no to će do 2030. godine narasti na 23 milijuna radnih mjesta, pri čemu će najveći učinak biti u velikim gospodarstvima kao što su Kina, SAD, Ujedinjena Kraljevina, Njemačka.

Izvješće razmatra konkretne slučajeve upotrebe u kojima će virtualna i proširena stvarnost dati poticaj inovacijama i produktivnosti.

Sektor zdravstva dat će poticaj od 316 milijarde funti globalnom BDP-u do 2030. godine kroz korištenje novih tehnologija. Virtualna se stvarnost već koristi kako bi se studentima medicine osigurao veći pristup operacijskim dvoranama i omogućuje konzultantima na različitim lokacijama suradnju na daljinu i diskutiranje o budućim operativnim zahvatima.

Korištenje virtualne i proširene stvarnosti u razvoju i usavršavanju osigurat će porast globalnog BDP-a od 265,2 milijarde funti do 2030. godine kroz potporu usavršavanju kad ono nije praktično ili sigurno u realnom svijetu.

Korištenje virtualne i proširene stvarnosti u maloprodajnom i potrošačkom sektoru osigurat će povećanje globalnog BDP-a od 184,2 milijarde funti do 2030. godine.

Maloprodaja će moći stvarati nova potrošačka iskustva, od virtualnih garderoba za prodavaonice odjeće do aplikacija proširene stvarnosti koje ljudima omogućuju testiranje kako bi namještaj izgledao u njihovom domu prije kupnje. Ove tehnologije pomoći će i prodavačima bolje razumjeti ponašanje kupaca kroz napredno istraživanje potrošača.

Razvoj proizvoda i usluga osigurat će porast globalnog BDP-a od 123,5 milijardi funti do 2030. godine kroz virtualnu i proširenu stvarnost. Omogućit će organizacijama suradnju i zajednički rad u virtualnom okruženju, što će uštedjeti vrijeme i novac.

Tvrtke trebaju preuzeti inicijativu u kapitalizaciji virtualne i proširene stvarnosti

„Organizacije kojima je teško uvidjeti kako se virtualna i proširena stvarnost uklapaju u njihovo poslovanje moraju samo pogledati brojne postojeće i nove primjere u istraživanju. Sad je trenutak da razmisle o načinu na koji ove tehnologije mogu unaprijediti uspješnost njihovog poslovanja ili riskiraju zaostajanje. Organizacije moraju gledati dalje od faze razvoja softvera i usredotočiti se na izradu rješenja za konkretne poslovne probleme – virtualna i proširena stvarnost mogu se koristiti za ubrzavanje procesa, poboljšanje sigurnosti, smanjivanje troškova ili otvaranje novih tokova prihoda. Prihvaćanje i pozitivne povratne informacije za rješenja virtualne i proširene stvarnosti uvelike će ovisiti o tome koliko su ugodna i intuitivna za korištenje, pa je stvaranje besprijekornog iskustva ključno. Počnite s malim pilot programom kako biste vidjeli tehnologiju na djelu. Nastavite s prikupljanjem povratnih informacija kako biste usmjerili sljedeći korak, koji može biti daljnje ulaganje ili skretanje u drugom smjeru ili čak potpuno drugi smjer. Nije neuspjeh biti bolje informirani, zaključuje Jeremy Dalton.

Cjelovito izvješće preuzmite na https://www.pwc.com/seeingisbelieving

* Ovo istraživanje daje scenarij učinka koji bi tehnologija virtualne i proširene stvarnosti mogla imati na svjetsko gospodarstvo do 2030. godine, ako se prihvaćenost i kvaliteta dostupnih proizvoda i usluga budu razvijali u skladu s očekivanjima. Za svaki pojedini slučaj upotrebe za koji se smatra da će vjerojatno imati značajan učinak na svjetsko gospodarstvo, korišten je niz izvora i tehnika za procjenu njihovog učinka na produktivnost. U procjeni promjene produktivnosti koja bi se mogla dogoditi za svaki slučaj upotrebe korištena su postojeća istraživanja o njihovom prihvaćanju i povezanom povećanju produktivnosti, predviđanja ABI Research i PwC-ova ekonomska analiza. Predstavljene brojke su u cijenama iz 2019. godine. Daljnje informacije o metodologiji mogu se pronaći u izvješću. 
___

Odgovori

%d blogeri kao ovaj: