Konkurentnost pomorskog gospodarstva

Dani nautike i 20. Biograd Boat Show

Dnevna potrošnja nautičara u 2017. od 126 eura po danu za 40 posto je veća od dnevne potrošnje prosječnog hrvatskog turista. Trećinu tog iznosa nautičari troše na ugostiteljske usluge, sport, zabavu i kulturu.

Nautički turizam postaje najdinamičniji turistički proizvod i ima golem potencijal, a ovo bi trebala biti zadnja godina u kojoj bilježimo stagnaciju ili blagi pad od 1,2 posto u dolascima.

Nautičkim turizmom ne bi se u budućnosti trebalo upravljati iz više ministarstava, državnih institucija i više jedinica lokalne i regionalne samouprave. Ta grana ne smije biti žrtva institucionalne neusklađenosti i preklapanja.

Uz to, visina boravišnih pristojbi ne može biti rezultat administrativne matematike, već pažljivo strukturiran sustav koji uzima u obzir stvarni život i potrebe nautičara.

Dnevna potrošnja nautičara u 2017. od 126 eura po danu za 40 posto je veća od dnevne potrošnje prosječnog hrvatskog turista.

Prema Zakonu o boravišnoj pristojbi, važnim za nautičare, raspodjela prihoda od boravišne pristojbe pratit će kopneni model čime će 65 posto prihoda pripasti jedinicama lokale samouprave, 15 posto županijskim turističkim zajednicama, a preostalih 20 posto Glavnom uredu HTZ-a za aktivnosti promocije.Od 2020. godine županijske skupštine određivati će visinu boravišne pristojbe, a ne Vlada kao do sada, što će doprinijeti daljnjoj decentralizaciji te jačanju razvojnog turističkog potencijala.

Reformski paket turističkih zakona ima za cilj decentralizaciju, profesionalizaciju i doprinos ravnomjernom razvoju sustava turističkih zajednica. Reforme se odnose na Zakon o turističkim zajednicama, Zakon o boravišnoj pristojbi i Zakon o turističkim članarinama.

Na Danima nautike predstavljene su i izmjene i dopune Zakona o lučkim kapetanijama, Zakon o izmjenama i dopunama Pomorskog zakonika te Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama. Cilj je zakonodavnih izmjena povećati konkurentnost pomorskog gospodarstva, digitalizacija pomorskog sustava u slijedeće tri godine, podizanje sigurnosti plovidbe i zaštite mora te učinkovitog upravljanja pomorskim dobrom.

Od početka siječnja od kraja rujna ove godine registrirano je više od 440 tisuća dolazaka te više od tri milijuna noćenja u nautičkom charteru, što su brojke približno na razini prošlogodišnjih, dok su vodeća tržišta prema broju noćenja u nautičkom charteru tradicionalno Njemačka i Austrija.

Hrvatska gospodarska komora je ove godine po drugi put organizirala HGK Dane nautike, a bogati kongresni program bio je namijenjen gospodarstvenicima iz sektora nautičkoga turizma. Cilj je bio iskoristiti veliku zastupljenost izlagača, plovila i opreme na jednom mjestu te educirati, komunicirati i prikupiti informacije o ključnim temama koje utječu na pomorstvo i nautički turizam. 

Program je uključivao, uz sjednice strukovnih nautičkih udruženja i zajednica HGK, brojne stručne prezentacije. HGK Dani nautike održani su u sklopu 20. Biograd Boat Showa (BBS), najvećeg sajma na moru u srednjoj Europi kojeg svake godine posjeti 15.000 posjetitelja, a više od 300 izlagača izloži oko 300 plovila, preko 1500 charter plovila, 100-tinjak polovnih plovila, kao i veliku ponudu brodske opreme, motora, elektronike i elektrike za brodove. Kako bi se nastavila povećavati njegova relevantnost, sajam se fokusirao na razvoj business to business (B2B) platforme pod nazivom Biograd B2B. HGK je kao partner Biograd B2B-a sufinancirala 50 posto iznosa kotizacije za sudjelovanje na B2B-ju svim domaćim tvrtkama članicama HGK.
___