Pad cijena, do 70 posto…

Zimska sniženja

Zagreb, 27. prosinca 2019. – Od danas kreću zimska sezonska sniženja, a kroz 60 dana njihovog trajanja možemo očekivati tri kruga pada cijena. U prvom, koji će trajati do polovice siječnja, popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekuje se da će cijene padati i do 70 posto.

Uz odjeću i obuću, građani na sniženju kupuju i namještaj, tehniku te različite sezonske proizvode (zimska oprema, sezonske dekoracije i sl.).

Analize koje je provela Hrvatska gospodarska komora pokazuju da su proizvodi u nekoliko posljednjih godina u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto.

Posebni oblici prodaje među kojima je i sezonsko sniženje, u Hrvatskoj su regulirani sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, koji definira pitanja kao i pravila provođenja prodaje na taj način. Trgovac je dužan uvjete prodaje i za pojedine proizvode ili pojedine skupine proizvoda ili oblika plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo, te ne smije dovoditi u zabludu prosječnog potrošača. Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje mora biti transparentno istaknuto uključujući i raspon sniženja.

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje.

Tijekom sezonskog sniženja dodatno raste i online prodaja koja u našim i globalnim okvirima već niz godina ima pozitivne trendove. Podaci Eurostata pokazuju da je tijekom 2017. godine (podaci za 2018. godinu biti će dostupni u veljači 2020.) jedno od pet poduzeća u EU-28 ostvarilo elektroničku prodaju, a preko 60 posto građana Unije je kupovalo online kanalima. U Hrvatskoj je ta brojka još uvijek dosta niža i kreće se oko 35 posto.

Putem e-trgovine na razini Unije se najviše kupuju odjeća i sportski proizvodi (64 posto), usluge vezane za putovanje (53 posto), proizvodi za kućanstvo (45 posto), ulaznice za priredbe (39 posto) te knjige, časopisi i novine (32 posto). Manje od petine e-kupaca kupovalo je telekomunikacijske usluge (20 posto), računalni hardver (17 posto), lijekove (14 posto) i materijal za e-učenje (7 posto).

Izvor: HGK

__

%d blogeri kao ovaj: