Povjerenje u domaći e-dućan

Novo istraživanje udruge eCommerce Hrvatska

Stotinjak članova udruge eCommerce Hrvatska okupilo se na godišnjoj konferenciji

Zagreb, 13. ožujak 2020. Jučer je u Zagrebu, u poslovnom centru Green Gold održana druga godišnja konferencija udruge eCommerce Hrvatska, prikladno nazvana CRO Commerce.

Kao i prošle godine, udruga je provela vlastito istraživanje tržišta i ustanovila je da je promet u online trgovinama u Hrvatskoj tijekom prošle godine dosegao vrijednost od 449 milijuna eura, što čini oko šest posto vrijednosti ukupne maloprodaje.

Istraživanje je provedeno među gotovo dvije tisuće online kupaca i pokazuje da se u Hrvatskoj putem internetskih dućana uglavnom kupuje odjeća i obuća, predmeti za kućanstvo te uređaji i oprema.

Promet u e-trgovinama u Hrvatskoj prošle godine dosegao vrijednost od 449 milijuna eura

Prihod kućanstava nije faktor koji određuje kapacitet i želju za kupovinom putem interneta, no stručna sprema jest: 53% ispitanika ima visoku ili višu stručnu spremu, 44% ima srednju stručnu sprema, 2% ima doktorat, a samo 1% ih ima osnovnu školu.

Što se tiče učestalosti kupnje, 37 % ispitanika kupuje putem interneta minimalno jednom mjesečno, njih 21 % nekoliko puta tjedno i 36 % ispitanika nekoliko puta godišnje. Također, čak 57 % ispitanika tvrdi da radije kupuje na domaćim hrvatskim online dućanima.

Iz to, za sredstvo plaćanja preferiraju kreditne kartice, no boje se krađe podataka, pa najčešće robu plaćaju prilikom preuzimanja.

57 % ispitanika tvrdi da radije kupuje na domaćim hrvatskim online dućanima

Dostava je iznimno važna u procesu online kupnje, pokazuje istraživanje i upravo o njoj ovisi cjelokupno zadovoljstvo kupca. Većina ispitanika preferira dostavu na kućnu adresu, no puno važniji podatak je da čak 61 % ispitanika navodi da im je prihvatljiva cijena dostave paketa do 2 kg do 20 kuna, a 25 % ih kupuje online samo ako je dostava besplatna.

Na pitanje što im je najvažnije kod dostave, njih 34 % navodi cijenu dostave, 28 % brzinu dostave, a čak 23 % želi poziv dostavljača prije isporuke kako bi dogovorili termin preuzimanja.

Često se navodi da kupci vole opipati ili probati proizvod prije kupnje te da zato još uvijek više vole kupovati u fizičkim trgovinama, no samo 12 % ispitanika to navodi kao razlog odustajanja od kupnje.

24 % odustaje od kupovine zbog negativne recenzije

S druge strane, njih 24 % odustaje od kupovine zbog negativne recenzije te isti postotak navodi kao razlog odustajanja – potragu za boljom cijenom. Ono što je jako važno za sve web trgovce je podatak da 17 % ispitanika odustaje od online kupovine zbog komplicirane web stranice i jer ne mogu pronaći što žele.

Kod prve online kupovine 34 % ispitanika kao najvažnije navodi mogućnost preferiranog plaćanja, 31 % sigurnost i certifikat, 30 % pozitivne recenzije kupaca, a 5 % mogućnost preuzimanja robe u poslovnici.

Certifikati i povoljne izjave drugih korisnika prvi su koraci ka rastu povjerenja u e-trgovinu.

Hoće li se kupac vratiti na web shop ovisi o zadovoljstvu uslugom i to kao najvažnije navodi 37 % ispitanika, njih 34 % navodi zadovoljstvo proizvodom kao presudno za ponovnu kupovinu, 19 % njih će privući nove ponude, a 10 % ispitanika smatra važnim loyalty karticu i program vjernosti.

Uvide o budućnosti e-trgovine okupljenima na konferenciji predočio je Jorij Abraham, stručnjak koji se eCommerceom bavi preko 20 godina. Govorio je o mogućnostima širenja prodaje van granica, ali i o tehnologijama koje će u potpunosti izmijeniti način kupovine.

Abraham je spomenuo kako Marketplace može pomoći sa širenjem prodaje van granica, ali i da online trgovine moraju raditi na razvoju povjerenja u vlastiti webshop i to uz pomoć sustava certifikacija i sustava za prikupljanje recenzija.

Na konferenciji su dodijeljene nagrade za najbolje online trgovine i to u četiri kategorije.

U kategoriji UX ili najboljeg korisničkog iskustva najboljim je drugu godinu za redom proglašen Mobis.hr webshop, a isti je dobio i nagradu za najbolju optimizaciju za tražilice odnosno SEO. Nagradu za najbolji sadržaj je dobio webshop Malinca.hr, a trgovina na internetu s najbolje definiranom pravnom legislativom je Lesnina, čiji webshop je proglašen najboljim u Hrvatskoj po ukupnim ocjenama stručnog žirija.


 

Odgovori

%d blogeri kao ovaj: