Smanjiti emisiju CO2 u prometu

Ubrzati prijelaz na automobile s nižom emisijom štetnih plinova i električne automobile

Emisije ugljičnog dioksida (CO2) u novim automobilima moraju biti smanjene za 40% do 2030. godine, a prijelaz na automobile s nižom emisijom štetnih plinova i električne automobile treba ubrzati, zaključak je  Europskog parlamenta, koji je prošlog tjedna raspravljao o nacrtu novog zakona koji će to regulirati.

Među-cilj, koji treba postići do 2025., snižavanje je emisije štetnih plinova u novim automobilima za 20%. Sličan cilj postavljen je i za nove modele kobminiranih automobila (tzv. “kombija”)

Proizvođači čiji automobili budu ispuštali količine ugljičnog dioksida veće od postavljenih u novom propisu, bit će dužni u EU proračun uplatiti globu. Taj novac služiti će za financiranje obrazovanja radnika koji će biti pogođeni promjenama na svjetskim tržištima automobila.

Uz to, proizvođači će morati 35 posto tržišta automobila do 2030. godine opskrbiti vozilima koja uopće neće ispuštati ugljični dioksid te onima sa znatno sniženom emisijom (automobili i druga vozila koja ispuhuju manje od 50 grama CO2 po prijeđenom kilometru).

Testiranje emisije ugljičnog dioksida u stvarnim uvjetima, putem prijenosnog uređaja kao što je NOx, treba biti uvedeno do 2023. godine. Do tada, emisija ugljičnog dioksida bit će određivana na temelju toga koliko automobili troše goriva na stotinu kilometara.

Europski parlament je svjestan da će de-karbonizacija automobilske industrije imati negativne društvene posljedice kao što su gubitak radnih mjesta, ali i pozitivne, kao što je uvođenje potpore europskim tvrtkama koje se bave razvojem baterija.

Do kraja slijedeće godine Europska komisija će predložiti zakon koji će potrošačima omogućiti uvid u točne i usporedive informacije o potrošnji goriva, emisiji CO2 i drugim vrstama zagađenja koje će stvarati novi modeli automobila.

Proizvođači automobila moraju do 2025. godine početi izvještavati korisnike svojih proizvoda o emisiji CO2, na jasan i razumljiv način.

Smisao predloženog zakona je u smanjenju emisije štetnih plinova i zaštiti okoliša, ali i u postavljanju sustava poticaja za proizvođače automobila. Uz to, zakon će poticati i veća ulaganja u prometnu infrastrukturu i u edukaciju radnika.

Promet je jedini sektor u EU u kojem se emisije CO2 i dalje povećavaju.

Gledano šire, treba reći da je promet jedini veći sektor u EU u kojem se emisije stakleničkih plinova i dalje povećavaju. Zato EU, kako bi postigla ono na što se obavezala prihvaćanjem sporazuma COP21 još 2015. godine, mora ubrzati de-karbonizaciju prometa kako bi se postiglo da se u industrijama u tom sektoru ostvari nulta emisija štetnih plinova, do polovice ovog stoljeća.

Više o tome: @EP_Environment

___

%d blogeri kao ovaj: