Uštede za prijevoznike

Zakon o trošarinama štedi 300 milijuna kuna

Novi nacrt konačnoga prijedloga Zakona o trošarinama propisuje pravo na povrat trošarine za dizelsko gorivo koje se koristi u komercijalnom prijevozu robe i putnika i koje je kupljeno bezgotovinskim oblikom plaćanja u Hrvatskoj.

„Procjenjuje se da će uvođenje te mjere od 2019. godine poduzetnicima za trošarine na energente uštedjeti oko 294 milijuna kuna na godišnjoj razini.

Od toga se 240 milijuna kuna odnosi na povrat trošarina za prijevoznike tereta, a oko 54 milijuna kuna na prijevoznike putnika“, istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj.

HGK je preko svojih članica iz Udruženja cestovnog teretnog prometa i Udruženja cestovnog putničkog prometa aktivno surađivala s Carinskom upravom Ministarstva financija u donošenju nacrta koji je prihvaćen na sjednici Vlade i upućen u saborsku proceduru.

Cilj je nove mjere pozitivno utjecati na konkurentnost hrvatskih prijevoznika tako da se smanji utjecaj trošarine na energente u procesu distribucije i dobave robe.

Mjera je poticajna i za prijevoznike iz drugih država EU koji, nabavom goriva u našoj zemlji imaju pravo na povrat trošarine.

Pozitivan utjecaj mjera će imati i na smanjenje troškova poslovanja putničkih prijevoznika, posebno onih koji obavljaju prijevoz učenika u ruralnim i siromašnijim krajevima Hrvatske poput Like i Slavonije, a čije su linije uslijed smanjenja broja učenika postale ekonomski neisplative.

Mjeru treba promatrati i u odnosu na države u okruženju koje primjenjuju ovaj institut (Slovenija, Italija, Mađarska, Srbija) ili imaju trošarine na energente na razini propisanog europskog minimuma, kao i u odnosu na jačanje porezne konkurentnosti u sustavu trošarinskoga oporezivanja energenata.

Jednako tako, očekuje se da će uvođenje instituta povrata trošarine stimulativno djelovati na povećanje zakonite nabave pogonskoga goriva i manju snagu sivoga tržišta, pri čemu osobito treba voditi računa o sve izraženijim trendovima krijumčarenja pogonskoga goriva na jedinstvenom europskom tržištu.

Pravo na povrat može se ostvariti ako se dizelsko gorivo koristi kao pogonsko gorivo u komercijalnom prijevozu robe s registriranim kamionom ili kamionom s prikolicom, koji su namijenjeni isključivo za cestovni prijevoz robe i imaju najveću tehnički dopuštenu ukupnu masu koja nije manja od 7,5 tona te u komercijalnom prijevozu putnika s cestovnim vozilima kategorije M2 ili M3 sukladno posebnim propisima o homologaciji vozila, neovisno o tome radi li se o redovitom ili povremenom prijevozu.

Izvor: HGK
___

%d blogeri kao ovaj: