Web trgovci su solo igrači

Prva konferencija o e-trgovini u organizaciji udruge eCommerce Hrvatska

Prva konferencija o e-trgovini u organizaciji udruge eCommerce Hrvatska, održana je jučer u prostoru Zagrebačkog inovacijskog centra i okupila je tri stotine ljudi – oko stotinu web trgovaca, članova te udruge i oko dvije stotine stručnjaka kojima je posao neka vještina potrebna za održavanje online trgovine.

Na konferenciji je predstavljeno i istraživanje koje je udruga eCommerce Hrvatska napravila na uzorku svojih 198 članova.

Evo nekoliko naglasaka iz tog istraživanja:

48 posto web trgovina u Hrvatskoj ima godišnji promet do 300 tisuća kuna, a samo ih je 14 posto s godišnjim prometom većim od tri milijuna kuna. 22 posto online trgovina u Hrvatskoj ostvaruje godišnji promet do tri milijuna kuna. Najviše (njih 79 posto) prodaju tehničku opremu i prehrambene proizvode, zatim modne prredmete. Nešto više od deset posto internetskih trgovaca u Hrvatskoj planira otvoriti i jedan offline kanal prodaje – poslovnicu, u većem gradu u kojem posluju. Isključivo digitalno orijentiranih web trgovaca među ispitanima je 47 posto.

Trećina sve radi sama, 20 posto ih je zaposlilo još jednu osobu, ostali su zaposlili više osoba. Gotovo 40 posto prodaje izvan granica Hrvatske, a približan broj ih planira to učiniti u najskorije vrijeme. Najveći su im problem administracija poslovanja, tehničke poteškoće i nedostatak sredstava za jače marketinške aktivnosti. Kupci u Hrvatskoj, prema navedenom istraživanju više vjeruju web shopovima koji imaju i fizičke poslovnice.

Što se tiče plaćanja, Hrvati preferiraju plaćanje pouzećem, a taj način plaćanja nudi svaki četvrti webshop, dok je najzastupljenije virmansko plaćanje. Zanimljivo je, samo 20 posto internetskih trgovina u Hrvatskoj omogućuje i plaćanje kreditnim karticama. To će se poboljšati od rujna ove godine kada će dvofaktorska autentifikacija biti mandatorna prema tehiničkim standardima nove Direktive o platnim uslugama (PSD2).

Za najbolji webshop godine u Hrvatskoj sudioici CRO Commerce konferencije dodjelili su nagradu (eCommAwards) u četiri kategorije – razvoj webshopa, sadržajni marketing, optimizacija za tražilice i usklađivanje sa zakonom. Pobjednici su ovi web shopovi: Mobis, Vibraonica, Kompare, XXXL Lesnina. Prestižnom titulom najbolje web trgovine godine, s najvećim ukupnim ocjenama u sve četiri kategorije je Mobis.

Više o konferenciji: http://www.ecommerce.hr

%d blogeri kao ovaj: