Žene u hrvatskom biznisu

Tvtrke u kojima su u upravama žene i muškarci, bilježe veći povrat kapitala

Istraživanje „Žene u poslovnom svijetu“ provedeno je u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca i konzultantske kuće Deloitte, od listopada do prosinca 2018. godine te prikazuje stavove i razmišljanja 186 žena i muškaraca, menadžera na vodećim pozicijama tvrtki i financijskih institucija, sa posebnim naglaskom na razvoj poduzetništva žena.

Broj žena u upravama hrvatskih kompanija izlistanih na Zagrebačkoj burzi polagano raste, ali ih je još uvijek manje od 19 posto. Potvrđuju to i nalazi zajedničkoga istraživanja Deloitta i HUP-a.

Ženama je i dalje teže napredovati nego muškarcima

Naime, upravo je (ne)mogućnost profesionalnoga napredovanja pokazala da se žene i dalje suočavaju s određenim barijerama u izgradnji karijere. Fleksibilni uvjeti rada i kvalitetna infrastrukturna podrška, poticanje ravnoteže između privatnog i poslovnog života u kompanijama ključne su mjere za uklanjanje tih barijera prema mišljenju 60 posto ispitanika. Iako prema mišljenju 58 posto ispitanika, žene i muškarci ostvaruju podjednake financijske rezultate (prodaja, dobit), čak 77 posto ih smatra kako muškarci brže ostvaruju profesionalni napredak.

Ovogodišnje istraživanje još je detaljnije od posljednjeg, provedenog 2013. godine, s jednom razlikom: ono iz 2013. obuhvatilo je stavove kolegica i kolega iz BiH i Slovenije dok se novo istraživanje dotiče isključivo hrvatskih prilika.

SheXO istraživanje prikazuje stavove, uvjerenja i razmišljanja žena i muškaraca iz upravljačke strukture malih tvrtki jednako kao i velikih kompanija. Istraživanje je, jučer na posebnom događaju u HUP-u predstavila Helena Schmidt, partnerica u Deloitteu i voditeljica SheXO inicijative.

Gotovo je 60 posto sudionika istraživanja, na pitanje koje su aktualne tvrdnje u hrvatskome poslovnom okruženju točne, odgovorilo da su žene na izvršnim pozicijama vrlo često slabije plaćene od muškaraca. Također, nisu se značajno promijenili niti stavovi prema privatnosti. Naime, čak 57 posto sudionika istraživanja tvrdi da su na razgovorima za posao žene vrlo često izložene osobnim pitanjima poput planiranja obitelji.

Kompanije, u kojima su u upravama i menadžmentu ravnopravno zastupljeni žene i muškarci, bilježe 35 posto veći povrat kapitala, ali i šest posto veće neto profitne marže.

Tvrtke s rodno uravnoteženim menadžmentom dvostruko su otpornije na tržištu, a vrijeme je pokazalo i da su takve kompanije lakše prebrodile globalnu krizu koja je buknula 2008. godine.

Preuzmite istraživanje, ovdje.

___

%d blogeri kao ovaj: