12 razloga propasti startup tvrtki
Od pogrešnog proizvoda do loših odnosa

9. kolovoza 2021. – Analitička tvrtka CB Insights proučila je 111 propalih startup tvrtki i pronašla dvanaest najčešćih razloga njihova neuspjeha. Istraživanje je obuhvatilo tri godine, a analizirane su startup tvrtke koje su propale od 2018. godine do polovice ove godine. Glavni zaključak: niti jedna startup tvrtka nije propala zbog samo jednog razloga. Najčešće su na djelu bila dva, tri i više uzroka, a izvučeno je i više dobrih pouka za sve koji žele pokrenuti neki posao. Zahvaljujući, osim same statistike i osnivačima mnogih propalih startupa koji su hrabro progovorili o pogreškama koje su učinili.
Glavni zaključak istraživanja: niti jedna startup tvrtka nije propala zbog samo jednog razloga.
Dakle, evo razloga koje su mnoge startup tvrtke doveli do propasti: nedostatak ravnoteže između privatnog i poslovnog života, dovelo je do propasti bar pet posto startup tvrtki; nedovoljno fnanciranje prototipa; nesuglasje između osnivača i ulagača; loš ili bar ne dovoljno dobar proizvod; loš timing izlaska na tržište (ili prerano, ili prekasno); nedovoljno raznolik tim (nedostatak iskustva i stručnosti); loše postavljen odnos cijene proizvoda i troška njegove proizvodnje i postavljanja na tržište; problemi sa zakonodavnim okvirom; manjkav poslovni model; svladani konkurencijom – zanemarivanje konkurencije uzrok je propasti više od 20 posto svih neuspjelih startup tvrtki; nepostojanje tržišta, to jest, nedostatak potražnje za proizvodom ili uslugom razlog je čak 35 posto gašenja neuspjelih startup tvrtki; i posljednji i najveći među razlozima neuspjeha startupa – nedostatak novca.
Izvještaj tvrtke CB Insights navodi i konkretne primjere za svaki od navedenih razloga za neuspjeh startupa, i iznimno je zanimljivo štivo. Pročitajte ga OVDJE.