Ako je usluga besplatna, korisnik je proizvod

Seminar o zaštiti podataka

0 Flares 0 Flares ×

15. ožujka 2021. – Povodom Svjetskog dana zaštite potrošača Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom organizirala je besplatni internetski seminar (webinar) Zaštita osobnih podataka potrošača na digitalnom tržištu na kojem su sudionici imali priliku doznati koja prava su im zajamčena GDPR-om, kako mogu zaštiti osobne podatke prilikom online kupovine, kako ih aplikacije i internetske stranice prate te koje su najčešće vrste internetskih prijevara.

Sanja Smiljanić Grubišić, Zdravko Vukić, Petar Mišević, Dijana Kladar, Natalija Parlov Una

„Neke od najvećih svjetskih kompanija svoje poslovanje zasnivaju na trgovanju osobnim podacima internetskih korisnika. To jasno pokazuje o kako vrijednom biznisu se radi i zašto se kaže – ako je usluga besplatna, sam korisnik je proizvod koji se prodaje. Stoga je iznimno važno upoznati građane i poduzetnika o zakonodavnom okviru zaštite njihovih osobnih podataka“, istaknuo je savjetnik predsjednika Hrvatske gospodarske komore i voditelj Odjela za obrazovanje, kvalitetu i informacijsku sigurnost Petar Mišević.

Ravnatelj AZOP-a Zdravko Vukić je izjavio kako GDPR nastoji odgovoriti na izazove koje moderno doba stavlja pred nas po tom pitanju te da su njegove odredbe dužne poštivati i američke tehnološke kompanije koje posluju u EU.

„Ime i prezime, datum rođenja, kućna i IP adresa, podatak o lokaciji, broj osobne iskaznice, kolika vam je dioptrija, otisak prsta, registarska oznaka automobila, vaša fotografija i mnogi drugi podaci – sve su to vaši osobni podaci i vaša najvrjednija imovina koja vrlo lako može biti zloupotrijebljena. Stoga su vas voditelji obrade podataka dužni informirati o korištenju vaših podataka jasnim i razumljivim jezikom. Za koju svrhu ih koriste, koliko dugo će biti pohranjeni, s kime će se dijeliti i po kojoj pravnoj osnovi se koriste. Sve to imate pravo znati i možete dobiti uvid u svoje podatke, kao i ispraviti ih ako nisu ažurirani. Tu je i pravo na brisanje podataka, osim u slučaju kad je njihova obrada nužna“, pojasnio je Vukić, dodavši da je AZOP izradio aplikaciju GDPR Hrvatska koja olakšava građanima upoznavanje s vlastitim pravima, a voditelje obrade podataka upoznaje s njihovim obvezama.

Poduzetnici u Hrvatskoj moraju poznavati zakonodavni sustav u našoj zemlji, pratiti praksu AZOP-a te smjernice i presude suda EU.
Primjerice, internetske trgovine moraju znati da se kupcima u slučaju povrata robe mora nadoknaditi i trošak njihove dostave, a ne sama cijena proizvoda, trgovci moraju nositi proizvod na servis, a ne kupac

Što se tiče internetskih prijevara, evo jednog podatka za kraj ovog članka: Facebooku podaci američkog korisnika vrijede 13,5 dolara, a europskog korisnika 4,5 dolara.

Više pojedinosti


 

Autor: Pokreni posao

najkraći put do najbolje informacije za one koji žele stvarati nove vrijednosti

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: