Digitalni otisak hrvatskih startupa
Istraživanje „Digital Footprint” PwC-a Hrvatska
Zagreb, 8. prosinca 2020. – U listopadu ove godine kompanija PwC Hrvatska provela je istraživanje među startup tvrtkama u Hrvatskoj s ciljem sagledavanja posljedica pandemije COVID-19 na njihovo poslovanje, kao i njihove prilagodbe na novonastale tržišne uvjete.
Rezultat tog istraživanja je izvješće „Digital Footprint”, koje daje sveobuhvatnu analizu trenutačnog stanja hrvatskog startup ekosustava i poslovanja kompanija, kao i pregled njihovih očekivanja u nadolazećem razdoblju. Temeljni zaključak istraživanja je da je pandemija nesumnjivo potakla prilagodbu gospodarstva i implementaciju digitalnih rješenja te transformaciju postojećih poslovnih modela – no uz izazove.
Evo nekoliko zaključaka iz istraživanja:
Startup tvrtke u Hrvatskoj se digitalno transformiraju, ali međusobno ne surađuju dovoljno.
Više od od tričetvrtine startup tvrtki (77 %) zabilježilo je negativan utjecaj pandemije COVID-19 na prodaju svojih proizvoda/usluga.
Rijetki koji su doživjeli pozitivan utjecaj pandemije na prodaju proizvoda/usluga, jesu startup tvrtke iz sektora online igara i e-trgovine, te kompanija iz sektora informacijskih tehnologija.
Preko 50 % startup kompanija U Hrvatskoj ukazuje na značajne posljedice pandemije u kontekstu strateških ciljeva, lanaca opskrbe te financija i likvidnosti.
73 % kompanija u Hrvatskoj pokrenulo je prilagodbu proizvoda kao odgovor na „novu normalu” nastalu uslijed pandemije COVID-19, a najveći potencijal vide u razvoju novih proizvoda i upravljanju odnosima s kupcima.
Iako u su većinom u ranoj fazi razvoja, hrvatske startup tvrtke uglavnom su spremne na suradnju s velikim kompanijama pri transformaciji njihovih procesa, proizvoda i usluga. S druge strane, samo 20 % kompanija vidi startupe kao svoje partnere u ovim procesima.
Ograničena globalna povezanost, nedostatak podrške financiranju startupova u ranoj fazi razvoja, kao i nedostatak podrške digitalnoj transformaciji glavni su izazovi koji stoje pred hrvatskim stratupovima i kompanijama u periodu prevladavanja negativnih posljedica pandemije COVID-19.
Cjelokupno izvješće Digital Footprint PwC Hrvatska