Dodatno administrativno opterećenje

Problematična Uredba o praćenju i izvještavanju o učincima epidemije

0 Flares 0 Flares ×
Računovođe ionako izuzetno teško servisiraju sve zahtjeve institucija, posebno u vrijeme cijelog niza pandemijskih mjera i njihove popratne administracije / Foto: Pexels

Zagreb, 8. siječnja 2021. – Hrvatska udruga poslodavaca, a i mnoge druge udruge poduzetnika (UGP, Cisex, itd.) smatra prijedlog Uredbe o praćenju i izvješćivanju o učincima pandemije koronavirusa i mjera za pomoć poduzetnicima, koja se trenutno (do 11. siječnja) nalazi na e-savjetovanju, dodatnim i nepotrebnim administrativnim i troškovnim opterećenjem poduzetnika.

Vlada RH pokušava kvartlane izvještaje, par godina nakon što ih je ukinula, ponovno uvesti kao obvezu i to u jeku pandemijske krize. Ti izvještaji će se morati predavati do 20. u mjesecu nakon završetka svakog kvartala. Kazne za poduzetnike koji prekorače taj rok su 20.000 kuna za tvrtku i 5.000 kuna za ovlaštenu osobu.

Knjigovodstvene tvrtke će te izvještaje dodatno naplaćivati, čak i uz softvere koji podržavaju njihovu izradu (a i oni koštaju, kao i njihova prilagodba) jer im je to dodatni posao i dodatna obveza, i to još za vrijeme roka za predaju obrazava za PDV.

Ako uzmemo da se takav izvještaj naplaćuje prosječno 500 kuna, četiri puta godišnje, puta 120 tisuća poduzetnika obveznika poreza na dobit, dobivamo trošak od bar 240 milijuna kuna godišnje. (48 milijuna poreza na dodanu vrijednost, a ostalo je novih prihod knjigovodstvenih servisa).

Dodatno administriranje u suprotnosti je s propisima Europske unije o malom i srednjem poduzetništvu. U suprotnosti je i svim politikama koje zahtijevaju da se, u slučaju uvođenja jednog novog opterećenja, treba  ukinuti drugo postojeće.

Krajem 2020. godine Europska komisija usvojila je Smjernice za mala i srednja poduzeća i zaključila kako im nedostaju potrebni resursi za suočavanje s birokratskim zahtjevima, viškom administrativnog i regulatornog tereta. Sve to ometa njihovu sposobnost napredovanja, te se  Europska komisija opredijelila za načelo ” jedan usvojen jedan van ” i poziva na definiranje konkretnih i obvezujućih ciljeva za bolju regulaciju i pojednostavljenje administracije.

Trošak od bar 240 milijuna kuna godišnje. (48 milijuna poreza na dodanu vrijednost, a ostalo je novih prihod knjigovodstvenih servisa).

U Hrvatskoj, uzvještavanje je postalo repetitivno – isti podaci dostavljaju se na više mjesta u neznatno izmijenjenom obliku. Uz njih se obavlja redovna komunikacija sa svim institucijama, a tvrtke izvještavaju i Državni zavod za statistiku o svemu – od broja zaposlenih do utrošenih kilovat sati na gradilištu. I sve to događa se u vremenu kada je administrativno rasterećenje jedna od najvažnijih mjera pomoći poduzetništvu pogođenim posljedicama pandemije koronavirusa, uz dva razorna potresa u godini dana.

Uz to, neprihvatljivo je da ovom Uredbom, bankarsku tajnu Ministarstvo financija želi proglasiti nevažećom, dok istovremeno definira naplatnost tih informacija i propisuje prekršajne kazne poduzetnicima od 25.000 kn za nepredavanje dokumentacije u predviđenim rokovima.

Računovođe ionako izuzetno teško servisiraju sve zahtjeve institucija, posebno u vrijeme cijelog niza pandemijskih mjera i njihove popratne administracije koju za poduzetnike obavljaju računovođe, te stvaraju neizvedivu vremensku stisku u vrijeme godišnjih financijskih i poreznih izvještaja.

HUP poziva predlagatelja Uredbe da odustane od kvartalnih izvješća i tako otkloni uvođenje neopravdane regulatorne prepreke

Računovođe su i sada dužne izvještavati – Poreznu upravu putem mjesečnih obrazaca JOPPD, PDV, PDV-S, ZP, U-RA, tromjesečno PPO, godišnje PD, PD-IPO, OPZ-STAT, TZ, OKFŠ, GFI-POD, prijavu poslovnog prostora poduzetnika koji posluju gotovinom jednokratno uz svaku prijavu izmjene radnog vremena; Državni zavod za statistiku putem RAD1-G, TRG-1, IKT-POD, GRAĐ-12 i drugih obrazaca te Hrvatsku narodnu banku putem UI-IPP, IU-IP, IU-T2, IU-P, IU-DIV, GOD-INOK i drugih obrazca.

Uslijed pandemije mnogi su se računovođe zatekli u situaciji da usklađuju podatke radi brojnih pogrešaka između Hrvatskog zavoda za zapošljavanje koji isplaćuje potpore poduzetnicima za očuvanje radnih mjesta i Porezne uprave koja otpisuje doprinose na isplaćene mjere. Sve to upućuje na potrebu boljeg povezivanja podataka između Porezne uprave i HZZ, HZZO, HZMO, no pomaci su premali.

Hrvatska udruga poslodavaca smatra kako sve veća količina izvještaja računovođe stavlja u poziciju u kojoj se ne bi smjeli nalaziti, a to je služenje državi, a ne poduzetniku koji ih angažira i plaća. Potrebno je smanjenje prereguliranosti gospodarstva, umjesto uvođenja novih neopravdanih administriranja i nameta.

HUP poziva predlagatelja Uredbe da odustane od uvođenja kvartalnih izvješća i na taj način otkloni uvođenje neopravdane regulatorne prepreke koja otežava pristup i obavljanje reguliranih profesija te da ne uvodi dodatno administrativno opterećenje poduzetnika.


 

Autor: Pokreni posao

najkraći put do najbolje informacije za one koji žele stvarati nove vrijednosti

Odgovori

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: