Dublji pogled u hrvatski turizam
Predstavljen Travel Insights with Google
8. lipnja 2021. Najveća svjetska internetska tražilica, američka tvrtka Google, u sklopu svog ovogodišnjeg trećeg događanja UNWTO & Google Acceleration Programme, koji je uz Hrvatsku posvećen Grčkoj, Portugalu i Italiji, predstavila je platformu Travel Insights with Google.
Riječ je o alatu koji hrvatskim turističkim djelatnicima i ostalim znatiželjnicima treba pomoći u boljem razumijevanu trendova temeljenih na pretraživanjima vezanim uz putovanja. Uz platformu Travel Insights with Google predstavljeni su i lokalizirani alati: Destination Insights i Hotel Insights.
Prema podacima o trendovima pretraživanja rast potražnje za hrvatskim turističkim destinacijama iz travnja u svibanj skočio je za 40%
Destination Insights pruža jasnu sliku o glavnim izvorima potražnje za međunarodnim i tuzemnim odredištima koja su putnici najviše zainteresirani posjetiti, pomažući im u osmišljavanju mogućeg nastavka putovanja na određenim rutama i donošenju odluke o tome u kojem se trenutku obratiti potencijalnim budućim putnicima.
Hotel Insights je alat koji pruža podršku malim i srednjim hotelijerima omogućujući im da se natječu i rastu dijeleći vrijedne uvide o pretraživanjima i potražnji za njihovim odredištima te im pruža djelotvorne načine za korištenje tih podataka u procesu oporavka, povećanje broja hotelskih rezervacija i razvijanje online poslovanja.
Kao ključni dodatni faktori za privlačenje turista pokazali su se povrat novca (umjesto davanja voučera), ukidanje naknada za otkazivanje i posebni paketi i popusti
Prema podacima o trendovima pretraživanja rast potražnje za hrvatskim turističkim destinacijama iz travnja u svibanj skočio je za 40%. Najbrži oporavak potražnje vidljiv je na tradicionalno najjačim tržištima: Njemačkoj, Austriji i Poljskoj. Zajedno s Velikom Britanijom, ova tri tržišta čine 78% ukupne potražnje za Hrvatskom od početka godine.
Ipak, nakon što smo u prvom kvartalu bili najjači po oporavku, nakon travnja većina konkurentskih zemalja nas je prestigla. Najsnažniji konkurenti su nam Španjolska i Italija koje su prvi izbor za većinu naših emitivnih tržišta (Španjolska za Njemačku, Italija za Veliku Britaniju, Italija za Austriju, Švicarsku i Sloveniju), dok su Grčka i Turska trenutno manje popularne.
Kao ključni dodatni faktori za privlačenje turista, najbitnijima su se pokazali, povrat novca (umjesto davanja voučera), ukidanje naknada za otkazivanje i posebni paketi i popusti. Vezano za vrste smještaja, privatne kuće kao i vile su i dalje najpopularnije s dobrim povratkom hotela (pogotovo s austrijskog tržišta).
Digitalni alati su malim poduzetnicima iz turističkog sektora u Europi omogućili preusmjeravanje resursa, mijenjanje poslovnih planova i kontinuirani razvoj tijekom trajanja pandemije.
Od početka pandemije, Google blisko surađuje s turističkim sektorom kako bi pomogao njihovim naporima u oporavku koristeći se tehnologijom i analizom podataka. Turistički alati Googlea, uvidi u podatke (Travel Insights, Demand Explorer) i radionice digitalnih vještina (UNWTO & Google Acceleration Programme) pomažu dionicima iz turističkog sektora razumjeti i odgovoriti na promjenjive potrebe putnika.
Sektor turizma jedan je od najvećih sektora u globalnoj ekonomiji koji predstavlja 10,3% globalnog bruto domaćeg proizvoda (BDP) i osigurava 1 od 10 radnih mjesta na globalnoj razini u 2019. Iako se turistička industrija od početka pandemije nalazi pred velikim izazovima, naziru se znakovi oporavka kako se sve više ljudi cijepi i vlade počinju otvarati vrata međunarodnom turizmu.
Tehnologija će biti ključna za oporavak i rast sektora turizma. Kao što je pokazalo nedavno izvješće Connected Commerce Council, digitalni alati stvorili su „sigurnosnu mrežu” za male i srednje tvrtke iz turističkog sektora u Europi, omogućujući im preusmjeravanje resursa, mijenjanje poslovnih planova i kontinuirani razvoj tijekom trajanja pandemije. 86% tvrtki iz turističkog sektora u Europi povećalo je upotrebu digitalnih alata jer su shvatili da trebaju nove načine za pronalaženje kupaca i pripremu za nove turističke interese.