E-trgovina u EU raste 22 posto!

Kupovina putem Interneta u Europskoj Uniji raste sve brže


Kupovina putem Interneta u Europskoj Uniji raste sve brže – prosječna godišnja stopa rasta sada je 22 posto, čime je premašen rekordni prihod od e-trgovačkih aktivnosti iz 2014. godine, od 200 milijardi eura, što je tada bilo sedam posto ukupnog prihoda od trgovine u Uniji.

OECD je ove godine identificirao tri glavne kategorije proizvoda koji se prodaju putem Interneta: potrošačka roba, poput odjeće, obuće, kozmetike i elektroničkih uređaja, usluge koje se koriste u stvarnom svijetu, kao što su prijevoz (avionima, vlakovima, autobusima), smještaj tijekom putovanja; digitalni sadržaji, kao što su filmovi, televizijski programi, e-knjige, online glazba i video-igre.

Trgovina putem Interneta razvija se tako brzo i opsežno da znatno mijenja odnose ponude i potražnje i tako utječe na konkurentnost na tržištima Europske unije.

Na strani potražnje, glavni učinak je snižavanje troška pretraživanja informacija, a posljedično tome, i cijena pojedinih proizvoda. Ograničenja još postoje u preko-graničnim aktivnostima jer većina kupaca preferira kupovati putem Interneta od lokalnih tvrtki.

Na strani ponude, tvrtke koje prodaju preko granica zemlje u kojoj imaju sjedište suočavaju se s nizom izazova – prije svega s troškovima dostave, razlikama u poreznim sustavima, problemima sa zaštitom podataka, jezičnim barijerama, itd.

Strategija razvoja jedinstvenog digitalnog tržišta u EU, prihvaćena prije više od tri godine, postavila je sebi za cilj premošćivanje svih barijera elektroničke trgovine, putem niza zakonodavnih akcija.

Više pojedinosti o elektroničkoj trgovini i njenim ograničenjima, prednostima i utjecaju na konkurentnost u EU, pročitajte na sjanom blogu na internetskoj stranici Bruegela – europskog trusta mozgova posebno posvećenog ekonomskim pitanjima.

%d blogeri kao ovaj: