Industrija zabave i medija u pandemiji

Istraživanje tvrtke PwC

0 Flares 0 Flares ×
Na slici: Samsungov uređaj za projiciranje videozapisa, The Premiere

Zagreb 5. rujna 2020. – Prema istraživanju tvrtke PwC o sektoru zabave i medija – Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024, pandemija COVID-19 ubrzala je promjene u ponašanju potrošača, koje inače ne bi bile postignute godinama. Digitalizacija, jedna od glavnih sila koje oblikuju sve sektore, intenzivirana je fizičkim distanciranjem i ograničenjima u kretanju. Kao rezultat toga, svijet zabave i medija u 2020. godini postao je virtualniji i više fokusiran na dom nego što je to itko očekivao na početku godine.

Pad globalnih prihoda od zabave i medija  iznosi 5,6 % u odnosu na 2019. – više od 120 milijardi američkih dolara u apsolutnom iznosu.

Istraživanje je odgođeno tri mjeseca od svog uobičajenog datuma, a pokazalo je zaustavljanja rasta globalne industrije – u 2020. godini doći će do najoštrijeg pada globalnih prihoda od zabave i medija u 21-godišnjoj povijesti ovog istraživanja. Pad iznosi 5,6 % u odnosu na 2019. – više od 120 milijardi američkih dolara u apsolutnom iznosu. U 2009. godini, zadnjoj godini u kojoj se smanjilo globalno gospodarstvo, ukupna globalna potrošnja na tržištu zabave i medija pala je za samo 3,0 %.

Budućnost je svjetlija. Projekcije tvrtke PwC pokazuju da će se 2021. godine potrošnja na zabavu i medije povećati za 6,4 %. Gledajući razdoblje od pet godina, od 2019. do 2024. godine, prognozira se ukupni rast prihoda kumulativnoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 2,8 %.

U sektoru zabave i medija najviše je pogođen segment organizacije događaja – stvari kao što su glazba uživo, kino, kazalište i sajmovi (pad prihoda u ovoj godini projicira se na gotovo 66 posto). Potrošnja na oglašavanje pala je za 13,4 %. U isto vrijeme, dugogodišnji prijelaz u novinama s tiska na digitalna izdanja, ubrzao se za nekoliko godina, režući prihode novina od tiskanih izdanja.

Zanimljivost za kraj: od početka pandemije i zaključavanja, događa se pravi procvat prodaje knjiga – predviđa se da će ukupni globalni prihodi od knjiga i dalje biti na uzlaznoj putanji, povećavajući se između 2019. i 2024. za 1,4 % godišnje, a mogli bi dostići 64,7 milijardi američkih dolara. Značajno je da tehnologija igra važnu ulogu, potičući preuzimanje audio knjiga upotrebom pametnih telefona i pametnih zvučnika, omogućavajući potrošačima slušanje u pokretu.

Više pojedinosti


O izvješću Global Entertainment & Media Outlook
PwC-ovo 21. godišnje izdanje publikacije Global Entertainment & Media Outlook je opsežan digitalan izvor globalne analize potrošnje potrošača i troška oglašavanja. Uz slične povijesne i petogodišnje podatke o predviđanjima i komentare za 14 definiranih segmenata industrije na 53 teritorija, Outlook olakšava usporedbu i uočavanje razlika potrošnje potrošača i troška oglašavanja po segmentima i teritorijima. Segmenti obuhvaćeni u Global Entertainment & Media Outlook su Knjige; Usluge za poslovne korisnike; Kino; Podatkovni promet; Pristup internetu; Internetsko oglašavanje; Glazba, radio i podcastovi; Novine i časopisi; OTT video; Oglašavanje izvan kuće; Tradicionalni TV i kućni video; TV oglašavanje; Video igre i e-sport; Virtualna stvarnost


O podacima u Global Entertainment & Media Outlook
Veliki dio sadržaja u ovom priopćenju preuzet je iz podataka u Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024. PwC kontinuirano nastoji ažurirati podatke Global Entertainment & Media Outlook na Internetu. Stoga imajte na umu da se podaci u ovom priopćenju možda ne poklapaju s podacima koji su se mogu pronaći na Internetu. Internetski Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024 najsuvremeniji je izvor podataka o potrošnji i oglašavanju.


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: