Inicijativa za jačanje otpornosti malih tvrtki
Mastercard Strive
29. rujna 2021. – Mastercard je – putem Centra za inkluzivni rast (Center for Inclusive Growth) – pokrenuo Strive, globalnu inicijativu usmjerenu na jačanje financijske otpornosti malih poduzeća i podršku njihovom oporavku i rastu. S početnim ulaganjem od 25 milijuna dolara iz Mastercardova Impact Funda, Strive će pomoći više od pet milijuna mikro i malih poduzeća diljem svijeta u pristupu alatima i resursima koji su im potrebni za digitalizaciju.
Mikro i mala poduzeća daju važan doprinos stvaranju novih radnih mjesta i globalnom gospodarskom razvoju, čineći približno 90% ukupnog poslovanja i osiguravajući više od 50% radnih mjesta u svijetu.
Zajednica Strive utjecat će na više od pet milijuna malih poduzeća diljem Europe, Latinske Amerike, Afrike, Bliskog istoka i Azije.
Inicijativa Strive će kombinirati lokalne programe za rješavanje izazova s kojima se suočavaju najugroženija mala poduzeća u regijama diljem svijeta. Zajednica Strive (Strive Community) – prvi je od programa inicijative – utjecat će na više od pet milijuna malih poduzeća diljem Europe, Latinske Amerike, Afrike, Bliskog istoka i Azije. Uz podršku Caribou Digitala, istraživačke i savjetodavne tvrtke usmjerene na pomoć razvoja inkluzivnih i etičnih digitalnih gospodarstava, program će pomoći malim poduzećima u korištenju tehnoloških resursa koji će digitalizirati njihovo poslovanje, pojednostaviti financijske i pomoćne usluge te poboljšati pristup tržištu kako bi bili sigurni da će uspjeti u modernom gospodarstvu. Bespovratna sredstva bit će dodijeljena organizacijama koje imaju iskustvo u radu s vlasnicima mikro i malih poduzeća.
Čak i prije pandemije, male tvrtke zaostajale su za svojim većim konkurentima u integriranju digitalnih tehnologija u način poslovanja. Istraživanje Europske unije provedeno 2019. pokazalo je da je otprilike 80% velikih poduzeća implementiralo barem jednu digitalnu tehnologiju u odnosu na samo 30% mikro poduzeća.

Inicijativa Strive nadovezuje se na Mastercardovu obvezu vrijednu 250 milijuna dolara vezanu za podršku financijskoj sigurnosti malih poduzeća napravljenu prošle godine. Strive produžava Mastercardovu dugoročnu predanost financijskom uključivanju, s nastojanjima da se do 2025. godine u digitalnu ekonomiju uključi ukupno milijardu ljudi te 50 milijuna mikro i malih poduzeća s naglaskom na 25 milijuna poduzetnica.
Bespovratna sredstva bit će dodijeljena organizacijama koje imaju iskustvo u radu s vlasnicima mikro i malih poduzeća.
Kako bi pomogao mikro, malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj, Mastercard je pokrenuo platformu Uplift.hr, namijenjenu upravo tom sektoru. Radi se o projektu koji na jednom mjestu okuplja vijesti, informacije i edukativan sadržaj namijenjen malim poduzetnicima kako bi olakšao rast i razvoj njihovog poslovanja.
U prvoj, trenutno aktualnoj sezoni, projekt je u najvećoj mjeri usmjeren prema poduzetnicima iz turizma i srodnih djelatnosti jer je riječ o grani gospodarstva koju je pandemija najviše pogodila, a kako je riječ o dugoročnoj platformi tako će se i sam smjer prilagođavati ovisno o potrebama lokalne zajednice.
U sklopu platforme Uplift osmišljen je i poseban edukativni program, Uplift akademija, jedina edukacija te vrste u Hrvatskoj koja svoj program temelji na modernom pristupu, uzimajući u obzir aktualne tržišne trendove, ali i specifičnosti turističkog sektora. Online program u trajanju od 20 tjedana i ukupno 210 sati provodi Algebra, edukacija počinje 11. listopada, a prvu generaciju činit će 40 stipendista.