Internetski oglasi u Hrvatskoj: 1,65 milijardi kuna
Digital pub – konferencija o digitalnom marketingu, oglašavanju i medijima
3. lipnja 2022. – Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI), oglašivači i ostali dionici te industrije, predstavili su, na posebnoj, DigitalPub konferenciji, digitalni ADEX u Hrvatskoj za 2020. i 2021., istraživanje koje je pokazalo ukupnu vrijednost tržišta digitalnog oglašavanja u našoj zemlji.
Prema rezultatima, iznos potrošnje u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu za 2020. godinu iznosio je nešto više od milijardu kuna, dok je za 2021. iznosio više od milijardu i 657 milijuna kuna. Također, predstavljena su i predviđanja za 2022. godinu, prema kojima će se na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj potrošiti milijardu i 798 milijuna kuna. Cijela će studija o potrošnji na digitalne kanale u Hrvatskoj biti dostupna u idućim tjednima.
Istraživanje su predstavili Maximilian Mondel, suosnivač komunikacijske agencije Momentum iz Beča i Petar Pavić suosnivač S.T.A.R. Digital Grupe i član HUDI-jeve radne skupine za AdEx.

Predsjednica Udruge HUDI i članica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić, dala je kratak izvještaj o radu udruge – Radne skupine unutar udruge standardizirale su mjerenje posjećenosti portala i oglasnih formata, a predstavnici HUDI-ja uključili su se u radne skupine za pripremu prijedloga novog Zakona o medijima te nacionalnog plana razvoja kulture i medija za razdoblje od 2022. do 2027. godine.
Dodijeljene su i tri nagrade HUDI-ja za 2021. Medijska agencija godine u ovome izboru je RealGrupa, oglašivač godine je McDonald’s Globalna hrana a najbolji medijski izvozni proizvod SofaScore.
Drugi dio skupa ‘Digital pub’, konferencije Hrvatske udruge digitalnih izdavača o digitalnom marketingu, oglašavanju i medijima, otvoren je prezentacijom zamjenika glavnog urednika Forbesovog izdanja za Ukrajinu Mykhaila Sapitona pod nazivom ‘Kako održati svoju redakciju tijekom rata’.
Posebno zanimljivo bilo je i izlaganje ‘EU fondovi za medijsku industriju’ Marije Sitar, vlasnice tvrtke Calluro. Od 26,2 milijardi kuna koliko je iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti namijenjeno gospodarstvu, svega 17 posto izravno ide poduzetnicima. Tri su programa: bespovratne potpore za digitalizaciju, vaučeri za digitalizaciju te transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija. Riječ je o 250 milijuna kuna potpora namijenjenih jačanju konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija.