“Iskreni influenceri”

Relevantnost i autentičnost kao nova marketinška vrijednost

0 Flares 0 Flares ×

16. kolovoza 2021. – Sve više tvrtki u svijetu poseže za uslugama jedne nove vrste utjecajnih ljudi na internetu. Nazivaju se iskrenim utjecajnicima: “genuinfluencers”. Razlikuju se od svih ostalih digitalnih utjecajnika po tome što će o svijetu i o svom životu govoriti objektivno i prije ća vam dati dobar savjet, a ne pokušati prodati bilo što samo zato što ih je netko za to platio.

Nova vrsta utjecajnih ljudi ne uklapa se u standardnu definiciju influencera. Iskreni influenceri prenose svoje znanje, objektivno prikazuju činjenice i pružaju korisne savjete.

Promocija putem digitalnog sadržaja kojeg stvara neka autentična i iskrena utjecajna osoba pojavila se prvo i najviše u svijetu mode. Foto: Pexels

Promocija putem digitalnog sadržaja kojeg stvara neka autentična i iskrena utjecajna osoba, ili bar, u određenom području poznata osoba u koju javnost još nije izgubila povjerenje, pojavila se prvo i najviše u svijetu mode, ali i u drugim industrijama.

Primjer angažmana “iskrenog influencera” je ono što je prije mjesec dana učinila talijanska kuća visoke mode, Valentino, kad je htjela reklamirati svoju prisutnost na društvenoj mreži Clubhouse i svoju novu kolekciju odjeće Rockstud Alcove: nisu angažirali neku poznatu modnu influencericu već dizajnera nakita, pjevačicu i novinarku koji su razgovarali o tome što znači biti provokativan i kako se provokativnost može postaviti kao jedna od najvažnijijh vrijednosti tržišne marke (Valentino).

Osobe koje je angažirala modna kuća Valentino ne uklapaju se u standardnu definiciju influencera. Iskreni influenceri prenose svoje znanje, objektivno prikazuju činjenice i pružaju korisne savjete. Oni su poznati više po kvaliteti sadržaja kojeg stvaraju, a ne toliko po broju sljedbenika, iako ih prati nadprosječan broj ljudi.

Šefovi marketinga velikih (i malih) tvrtki sve više shvaćaju vrijednost te nove kategorije utjecajnih pa ih sve više i angažiraju – ne u kampanjama u kojima promoviraju neki proizvod ili uslugu već tako da se zajedno s njima uključe u šire javne rasprave o nekoj za društvo važnoj ideji ili temi.

Glavni atributi dobrog influencera sada su jedinstvenost njegova svjetonazora i izričaja, a ako se to može nekako uklopiti u vrijednosti tvrtke koja želi postići veću prisutnost u glavama ljudi koje opisuje kao svoje kupce, u marketingu smatraju da to svakako treba iskoristiti.

Pojava ove promjene u svijetu promcije, medija i marketinga još je jedna od posljedica pandemije i zdravstvene krize koju je izazvala – tijekom razdoblja nesigurnosti ljudi se okreću onima kojima vjeruju: obitelji i prijateljima i onima kojima njihova obitelj i prijatelji vjeruju.

Termin “iskreni influencer”- “genuinfluencer” osmislia je analitička kuća WGSN, još krajem prošle godine kada je prognozirala trendove u marketingu za 2021.


 

Autor: Zvonko Pavić

novinar i urednik

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: