Kodeks za influencere i blogere

Osniva se etičko povjerenstvo za marketing u HGK

0 Flares 0 Flares ×

Zagreb, 13. srpnja 2020. – Udruženje marketinga HGK krajem prošlog tjedna je na online sjednici svog Vijeća najavilo usvajanje Kodeksa oglašavanja i marketinškog komuniciranja Međunarodne trgovačke komore.

Taj kodeks u svojem najnovijem izdanju uključuje preporuke za nove tipove digitalnih sadržaja, ali i odgovornosti za sve nove sudionike marketinškog ekosustava, poput influencera, blogera, video-blogera i marketinško-tehnoloških tvrtki pa čak i za one koji su odgovorni za pripremu algoritama i koji koriste umjetnu inteligenciju za potrebe marketinških komunikacija. Plan je utemeljiti etičko povjerenstvo, koje bi moglo pratiti poštivanje kodeksa u struci.

Hrvatski ogranak Međunarodne trgovačke komore, ICC Hrvatska, predstavio je taj Kodeks struci još u listopadu prošle godine, a u svibnju ove godine je i Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA) revidirala i svoj kodeks u Skladu s Kodeksom ICC-ja.

Predsjednik Udruženja marketinga HGK Božidar Abramović / Foto: HGK

Posebna pozornost usmjerena je na zaštitu djece i privatnost potrošača oglašavanjem koje treba biti pošteno, legalno, pristojno i istinito. Fokus je i na jasnom razgraničenju komercijalnog, uredničkog i korisničkog sadržaja i to sada obuhvaća zaista sve nove aktere, poput video-blogera.

Tema sjednice bila je i suradnja Udruženja marketinga HGK i Udruženja za IT HGK u izradi Nacionalnog plana za digitalnu transformaciju gospodarstva budući da je Udruženje za IT HGK aktivno uključeno u rad Nacionalnog vijeća za digitalnu ekonomiju.

Članovi Vijeća Udruženja osvrnuli su se i na druge aktivnosti u tijeku, poput plana izrade smjernica i vodiča za provedbu javne nabave za usluge kao što su kreativne usluge. Bilo je riječi i o pripremi Nacrta prijedloga zakona o autorskom pravu i srodnim pravima, a komentari Udruženja ticali su se stvaranja autorskog djela u radnom odnosu i opoziva prava iskorištavanja, javna rasprava je završila te se očekuje objava izvješća.

Predsjednik Udruženja, Božidar Abramović, predstavio je i rad na poboljšanju mjerenja gledanosti televizija kroz Udrugu mjerenje televizijske gledanosti. Takozvani JIC (Joint industry committee) su neprofitne i neutralne organizacije koje u svom članstvu imaju jednako zastupljene ključne aktere iz oglašivačke industrije za određenu temu. Svrha im je revidirati sustave za mjerenje ili istraživanje čitanosti, slušanosti ili gledanosti medija, a u novi su hrvatski JIC uključene i sve nacionalne TV kuće.

 


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: