Laž u internetskoj recenziji – košta!

Globa za pisanje neistina na mreži nad mrežama

0 Flares 0 Flares ×

Zagreb, 12. listopada 2020. – Ako napišete neistinu o nekom proizvodu ili usluzi možete biti kažnjeni dosta visokom globom. Prošle godine, u Australiji, jedna osoba koja je pisala neistine po internetu kažnjena je s 530 tisuća dolara (nešto više od tri milijuna kuna).

Stanovita dama je na Googleu napisala kako je platila određenu kozmetičku operaciju, no da operacija nije izvedena. Plastični kirurg koji je tako bio optužen za nepoštenu poslovnu praksu, pobio je tu tvrdnju, no, unatoč tome, posao mu je patio. U tjednima nakon što je neistinita tvrdnja objavljena na internetu, prihod mu je pao za čak 23 posto.

Tvrtke moraju pratiti što se o njima i o njihovim proizvodima i uslugama piše po internetu

Naravno, tužio je lažljivicu i zatražio da se neistina izbriše s interneta, što je, nakon odluke suda i učinjeno. Međutim, ista osoba objavila je drugu negativnu “recenziju.” Kirurg ju je opet tužio, ovaj put za klevetu i za namjerno nanošenje financijske štete lažima.

Na sudu se pokazalo kako je kirurgova reputacija ozbiljno narušena, a pokazalo se i da je imao manje posla, nakon tih neistinitih napisa.

Prema australskim zakonima (Zakon o potrošačima i konkurenciji – The Competition and Consumer Act 2010) tvrtke moraju same pratiti što se o njima i o njihovim proizvodima i uslugama piše po internetu, kako bi uvijek znale jesu li te recenzije odraz stvarnog stanja i ne navode li možda potencijalne kupce na pogrešne zaključke.

Kao što postoji kazna za pisanje neistina od strane korisnika, postoji kazna i za tvrtke koje ne miču neistinite, a za njih povoljne napise o njihovim proizvodima i uslugama.

S druge strane, kupci i korisnici proizvoda i usluga očekuju da recenzije o tvrtkama pišu neovisni i pošteni ljudi i da pišu istinu, na temelju vlastitog iskustva s tim proizvodima i uslugama – bez obzira je li napis objavljen na internetskoj stranici tvrtke, na društvenim mrežama ili na nekoj od specijaliziranih stranica koje objavljuju recenzije raznih proizvoda i usluga.

Kao što postoji kazna za pisanje neistina od strane korisnika, postoji kazna i za tvrtke koje ne miču neistinite, a za njih povoljne napise o njihovim proizvodima i uslugama. Postoji i kazna za napise koje je tvrtka sama objavila, a neistiniti su, kao i za napise o konkurenciji za koje se pokaže da nisu u skladu sa stvarnim stanjem. To vrijedi i za napise koje je napisao netko drugi, a pretjeruju u hvaljenju, a tvrtka je platila njihovo pisanje i objavljivanje. U australskom zakonu postoji i globa za selektivno micanje negativnih recenzija, jer i to navodi kupce na pogrešan zaključak (da su neki proizvod ili usluga bolji no što jesu, jer se čini da ih je više ljudi pohvalilo, nego pokudilo).

Štoviše, negativni napisi na internetu, objavljeni na internetskim stranicama nad kojima tvrtka nema utjecaja, mogu za nju biti iznimno štetni. Tvrtke suočene s takvom praksom, moraju zatražiti pravnu zaštitu i imaju pravo žaliti se vlasniku internetske stranice na kojoj ne negativan napis objavljen.

Više o tome kako upravljati online napisima, potražite ovdje.


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: