Male sestre kineske

Nova potrošačka sila

0 Flares 0 Flares ×

Shangai, Zagreb, 14. kolovoza 2020. – Žene su najmoćnija potrošačka sila u cijelom svijetu, pa tako i u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta. Tri četvrtine transakcija u Kini izvedu žene, a najviše one koje tamo kolokvijalno nazivaju “malim sestrama”.

“Sestrice” (妹妹 –  meimei) su mlade Kineskinje, žene od 25 do 40 godina starosti, dobro obrazovane, sa solidnim zaposlenjima koje svojim potrošačkim navikama pridonose prosperitetu proizvođača kako standardnih “ženskih” proizvoda – odjeće i kozmetike tako i proizvođača piva i žestokih pića pa sve do bijele tehnike, automobila i nekretnina.

Ono što ih još karakterizira je da većina živi u gradovima i da je većina – neudana. Riječ je o pojavi u suvremenom kineskom društvu koja se već problematizira kako u stručnim krugovima, tako i u popularnim televizijskim serijama.

Kako bilo, njihova potrošnja sada je dosegla razinu na kojoj se već govori i o “ekonomiji malih sestara” – izraz koji za tu pojavu koriste analitičari financijskih ustanova UBS i HSBC u Hong Kongu, u svom najnovijem izvještaju.

Više o tome fenomenu pročitajte u opširnom članku Zhang Shedonga, u novini South China Morning Post, objavljenom prije tri dana.


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: