Od inovatora do uzurpatora

120 miljuna kuna godišnje

0 Flares 0 Flares ×

21. travnja 2021. – Udruženje za marketing Hrvatske gospodarske komore odražlo je internetski seminar (webinar) na temu „Tržišne i zakonodavne promjene uzrokovane globalnom dominacijom velikih tehnoloških kompanija.”

Petar Pavić, stručnjak za digitalni marketing i dopredsjednik Udruženja marketinga HGK

Fokus predavanja i rasprave bile su velike svjetske tehnološke tvrtke, njih pet vodećih, čija vrijednost se danas procjenjuje na više od 7,5 bilijuna (7500 milijardi) dolara. Kombinirana vrijednost tih tvrtki na tržištu je u tijekom prošle godine narasla preko 50 posto, a samo Facebook je prošle godine ostvario dobit od 29 milijardi dolara, gotovo u potpunosti kroz oglašavanje.

Problem je u tome što je ekosustav tvrtki koje proizvode sadržaj i vijesti na internetu ovisan o te dvije platforme, Googleu i Facebooku, jer im većina prihoda i prometa dolazi putem njih. Zato danas, nakon implementacije novog Zakona o autorskim pravima (što se u nas očekuje početkom lipnja), nakladnici, često uz podršku vlasti, kreću u pregovore s Googleom.

Drugi problem nastaje kada tvrtka iz Hrvatske kupuje oglasni prostor na domaćem mediju, novac prolazi kroz Google sustav koji je registriran u Irskoj, a naša država iz cijele transakcije u poreznom smislu ne vidi ni kune. Dodatno, sadašnji porezni zakoni ne prepoznaju virtualno mjesto kao dokaz teritorija na kojem se obavlja kupoprodaja, iako je nedvojbeno jasno da se portal čija domena završava nastavkom .hr i na kojem se prikazuje sadržaj na hrvatskom jeziku, nalazi u Hrvatskoj.

Tu problematiku EU nastoji riješiti novom regulativom, prvo s Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka (GDPR), a onda i s Direktivom o autorskom i srodnim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu.


 

Autor: Zvonko Pavić

novinar i urednik

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: