Online prodaja narasla za gotovo 14 posto

Održana 32. MAGROS konferencija

0 Flares 0 Flares ×

Zagreb, 7. listopada 2020. – Glavna tema konferencije MAGROS 2020: Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija, održane danas u sklopu kongresnog centra tvornice čokolade Kraš, u Zagrebu, bio je odgovor na pitanje Kako će se sektor trgovine nositi s izazovima koje koronavirus stavlja pred njega.

Početkom godine svi u Hrvatskoj su očekivali nastavak rasta trgovine i ukupnog gospodarstva, na krilima rekordne 2019. godine kada je nakon jedanaest godina dosegnuta razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine. Međutim, pandemija korona virusa dovela je do tektonskih poremećaja na svjetskom nivou pa tako i u našoj zemlji. Pad se osjetio u potrošnji i promijenjenim navikama potrošača. Zato je u ožujku, u Hrvatskoj, zabilježen pad prometa u trgovini, nakon 5,5 godina gotovo kontinuiranog rasta. Podaci Držvnog zavoda za statistiku pokazuju da trgovina u prvih osam mjesec bilježi pad od 6,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U Hrvatskoj desetak najjačih trgovaca drži oko 80 posto tržišta.

Europsko regionalno izvješće o e-trgovini za 2020. pokazuje da je Zapadna Europa i dalje najrazvijenije tržište e-trgovine na Starom kontinentu sa 70 posto tržišnog udjela u ukupnom B2C internetskom prometu i najvećim brojem e-kupaca (83 posto), a slijedi južna Europa s 15 posto tržišnog udjela ukupnog B2C internetskog prometa.

Rast prodaje e-trgovine dosegao je 636 milijardi eura u 2019., što je 14,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Prognozira se da će europski promet e-trgovine narasti na oko 12,7 posto i doseći 717 milijardi eura u 2020. godini.

Udio distributivne trgovine u BDP-u je 10 posto, u tom sektoru radi 18 posto svih poslovnih subjekata koji zapošljavaju 204.000 ljudi, odnosno 15 posto ukupnog broja radnika.

Tijekom pandemije promet je rastao online trgovinama, a najviše su se kupovali proizvodi za kućanstvo i tehnologija. To sve pokazuje da dolazi do digitalne transformacije koju je situacija s koronom samo ubrzala. Online trgovina u Hrvatskoj je, prema podacima DZS-a, u prvih šest mjeseci ove godine rasla 13,9 posto.

U sklopu konferencije održana je i panel rasprava na temu maloprodajne revolucije, a održani su i B2B razgovori trgovaca.

Više pojedinosti


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: