Online trgovina porasla za 13,9 posto

U prvoj polovici 2020.

0 Flares 0 Flares ×

Zagreb, 15. rujna 2020. – Prema podacima Državnog zavoda za statistiku online trgovina u Hrvatskoj u prvih mjesec dana od početka pandemije rasla je i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto.

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača. Ta vrsta intetrnetske trgovine rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online. Riječ je o velikoj promjeni jer se prije korone online kanalima najviše kupovalo putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.

Koronakriza je ubrzala postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. Primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online). Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su segmetnu prodaje hrane. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja.


 

Odgovori

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email 0 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: