Oporavak sektora zabave i medija

PwC Outlook

0 Flares 0 Flares ×
Tradicionalni TV/kućni video i dalje je najveći potrošački segment zabavnih i medijskih sadržaja. Foto: Pexels

12. srpnja 2021. – Globalnom sektoru zabave i medija vratio se zamah, a rast prihoda brži je od gospodarstva u cjelini. Sektor od više od dva bilijuna dolara na putu je rasta, od 6,5 % u 2021. i 6,7 % u 2022., koji potiče potiče snažna potražnja za digitalnim sadržajem i oglašavanjem. Obnovljeni rast uslijedio je nakon izazovne 2020. godine, kada je zabava uživo naglo pala, uključujući pad prihoda od kino projekcija od 71 %.

Brojke potječu iz PwC-ovog istraživanja Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025, 22. godišnje analize i prognoze potrošnje korisnika i oglašivača na E&M na 53 teritorija.

Pad globalnog prihoda od zabave i medija od 3,8 %, s 2,1 bilijuna američkih dolara u 2019. na 2,0 bilijuna američkih dolara u 2020. godini, bio je najveći godišnji pad u 22 godine PcW-ova Outlooka.

No, bilo je i svijetlih točaka u brojnim segmentima zabave i medija, stvorenih promjenom potrošačke potražnje.

Analitičari PwC-a predviđaju da će globalni prihod od zabave i medija od 2021. do 2025. rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od pet posto dovodeći prihode u sektoru na 2,6 bilijuna američkih dolara u 2025. godini.

Tradicionalni TV/kućni video i dalje je najveći potrošački segment zabavnih i medijskih sadržaja (219 milijardi američkih dolara), ali nastavit će se smanjivati (-1,2 % CAGR) tijekom sljedećih pet godina.

Streaming video zapisa doživio je procvat 2020. godine, a njegova će se putanja rasta nastaviti. Predviđa se da će streaming videa na zahtjev (SVOD) do 2025. rasti po CAGR-u od 10,6 %, što će ga učiniti sektorom s vrijednošću od 81,3 milijarde američkih dolara.

U međuvremenu, predviđa se da će se prihodi od kina oporaviti u 2021. godini kako zaključavanja popuštaju, ali neće se oporaviti na razinu od prije pandemije barem do 2024. godine.

Prihodi od video igara i e-sporta nastavljaju ubrzano rasti, dosegnuvši 147,7 milijardi američkih dolara u 2020., a predviđa se da će do 2025. godine CAGR od 5,7 % proširiti segment i postati poslovanje vrijedno gotovo 200 milijardi američkih dolara (194,4 milijarde američkih dolara).

Virtualna stvarnost (VR) najbrže je rastući segment zabave i medija, iako iz male baze. Njezini prihodi porasli su za 31,7 % u 2020. na 1,8 milijardi američkih dolara, a predviđa se da će u sljedećih pet godina zadržati CAGR od 30 % i više i u 2025. godini dosegnuti vrijednost od 6,9 milijardi američkih dolara.

Sektor glazbe spreman je za snažan rast nakon masovnog pada prihoda od žive glazbe od 74,4 % u 2020. Analitičari PwC-a očekuju da će ukupni prihodi od glazbe rasti na 12,8 % CAGR u sljedećih pet godina, potaknuti digitalnim streamingom, koji će se proširiti i postati poslovanje vrijedno od 29,3 milijarde američkih dolara do 2025., uz povratak nastupa uživo.

Potrošnja na internetsko oglašavanje porasla je za 9 % na 336 milijardi američkih dolara u 2020. godini, po prvi put pregazivši ne-internetsku potrošnju za oglase, a predviđa se snažan rast CAGR-a od 7,7 % tijekom sljedećih pet godina.

Pristup Internetu predstavljao je 34 % potrošnje na zabavne i medijske sadržaje u 2020. godini i povećat će se za CAGR od 4,9 %, sa 694 milijarde američkih dolara 2020. godine na 880 milijardi američkih dolara u 2025. godini. Pristup mobilnom internetu potaknut će rast tržišta, a prihodi će porasti za CAGR od 6,1 % s 449 milijardi američkih dolara u 2020. godini do 605 milijardi američkih dolara u 2025. godini, potpomognuto širenjem 5G mreže, napretkom tehnologije slušalica i paketima premium sadržaja.

Ne iznenađuje što su mnogi mlađi potrošači malo zainteresirani za tradicionalne medije. S druge strane, narasle su medijske platforme dizajnirane za mlade potrošače ili one koje omogućuju malo producirane, autentične sadržaje. Video igre su u središtu pokreta mladih i postaju značajan pokretač potrošnje podataka – zapravo, u tom pogledu ima ritam najbrže rastuće kategorije sadržaja, što će činiti 6,1 % ukupne potrošnje podataka na globalnoj razini do 2025., u odnosu na 4,7 % u 2020.

Regulatorna kontrola velikih teholoških tvrtki još je jedan pomak koji utječe na sektore zabave i medija. Antitrustovski pritisci povećani su pozivima na razbijanje velikih tehnoloških platformi, zajedno s prijedlozima uvođenja novih medijskih propise. Promjene u trenutačnim regulatornim režimima neizbježne su i od vitalne je važnosti da igrači u sektoru zabave i medija uključe regulatorne rizike u svoje procese planiranja.


* Istraživanje Global Entertainment & Media Outlook s pripadajućom publikacijom „Power Shifts – 2021″, pruža temeljitu analizu globalne potrošnje korisnika i potrošnje na oglašavanje u sektoru zabave i medija. Outlook uključuje petogodišnje povijesne podatke i prognoze, kao i komentare za 14 segmenata sektora na 53 teritorija. Segmenti uključuju knjige; usluge između poslovnih subjekata (B2B); kino; potrošnju podataka; pristup internetu; glazbu, radio i podcaste; novine i potrošačke časopise; OTT video; TV i kućni video; kao i oglašavanje putem Interneta, izvan doma i putem televizije. Više o svemu: www.pwc.com/outlook.


 

Autor: Pokreni posao

najkraći put do najbolje informacije za one koji žele stvarati nove vrijednosti

Odgovori

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: