Poslovna kultura je konkurentska prednost

PwC 2021 Global Culture Survey

0 Flares 0 Flares ×
Organizacijska kultura je važnija za viši menadžment, nego zaposlenicima nižih razina. Foto: Canva Studio / Pexels

19. srpnja 2021. – Istraživanje analitičke kuće PwC, 2021 Global Culture Survey, obuhvatilo je stavove 3200 ljudi zaposlenih u raznim tvrtkama diljem svijeta, a pokazuje da je svakodnevna kultura poslovanja, načini kako se interno, među sobom, ophodimo dok smo na poslu, sve važnija.

Poslovna kultura je izvor konkurentske prednosti i strateški prioritet, međutim, istraživanje pokazuje da je to tako za viši menadžment (72%), a manje (46) u očima ostatka radne snage.

Na globalnoj razini, 73 % ispitanika koji tvrde da je kultura izvor konkurentske prednosti kaže da je donošenje odluka postalo lakše ili je bilo jednako tijekom pandemije. Udio ljudi koji se slažu s tom tvrdnjom porastao je u SAD-u (81 %), Ujedinjenoj Kraljevini (77 %) i Kini (81 %).

Suprotno tome, 57 % ispitanika na globalnoj razini tvrdi da kultura nije izvor konkurentske prednosti i oni smatraju da je donošenje odluka bilo lakše ili jednako tijekom pandemije. U Kini je taj postotak pao na 38 %, dok je u Indiji porastao na 68 %.

Rezultati globalnog istraživanja pokazuju jasnu podjelu između onih koji kažu da je njihova kultura prepoznatljiva i onih koji kažu da nije, odnosno da je sljedeće postalo lakše ili je ostalo jednako: Coaching i razvijanje talenta (55 % u odnosu na 41 %), Razvoj ili održavanje osjećaja zajednice (60 % u odnosu na 43 %), Odgovaranje na potrebe korisnika (66 % u odnosu na 57 %), Inovacije novih proizvoda i usluga (66 % u odnosu na 56 %) i
Proizvodnja/isporuka očekivanih rezultata (63 % u odnosu na 51 %).

Razilaženje u stavovima prema raznolikosti, pravednosti i uključenosti najvažniji je nalaz iz ovogodišnje studije.

Postoji i različitost u načinu na koji osoblje na različitim razinama u tvrtki gleda na svrhovitost, sa 77 % višeg rukovodstva koje navodi da osjećaju osobnu povezanost sa svrhom tvrtke, za razliku od samo 54 % u ostatku radne snage.

Stavovi prema raznolikosti, pravednosti i uključenosti (diversity, equity and inclusion – DEI) najočitije pokazuju podjelu, s podacima koji pokazuju prosječan jaz od 20 bodova između stavova menadžmenta i svih ostalih o DEI temama. Ovaj jaz raste do prosječne razlike od 30 bodova u SAD-u i 35 % u Japanu. Suprotno tome, u Indiji je prosjek razlike samo 10 bodova.

Tri četvrtine višeg menadžmenta (71 %) smatra da mogu biti svoji na poslu, naspram samo 52 % srednjeg menadžmenta i ključnih radnika na prvoj liniji. U SAD-u, 96 % višeg menadžmenta navodi da mogu biti svoji na poslu, naspram samo 60 % višeg menadžmenta u Japanu. 62 % ostatka američke radne snage osjeća se ugodno naspram samo 19 % običnih radnika u Japanu.

Slično tome, 61 % višeg menadžmenta na globalnoj razini vjeruje da njihova organizacija potiče raspravu o osjetljivim i neugodnim temama, za razliku od 42 % srednjeg menadžmenta i ključnih radnika na prvoj liniji. Ovdje je podjela najjasnije vidljiva u Kini, gdje 70 % viših čelnika navodi da potiču raspravu u odnosu na samo 31 % za ostatak radne snage.

Za kraj, 69 % višeg menadžmenta vjeruje da njihova organizacija prihvaća fleksibilnost i da prima ljude s različitim potrebama, naspram 51 % srednjeg menadžmenta i ključnih radnika na prvoj liniji. Međutim, u Indiji je raspon između viših čelnika najniži jer 78 % radne snage vjeruje da njihova tvrtka prima ljude s različitim potrebama u odnosu na 90 % višeg menadžmenta.

Više pojedinosti


 

Autor: Pokreni posao

najkraći put do najbolje informacije za one koji žele stvarati nove vrijednosti

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: