Radnici znanja bolje rade od kuće

Istraživanje časopisa Harvard Business Review

0 Flares 0 Flares ×

Zagreb, 3. rujna 2020. – Desetljećima, znanstvenici pokušavaju jasno ustanoviti produktivnost ljudi čiji se posao svrstava u područje “rada znanjem”, dakle, svih onih djelatnosti čiji učinak se ne može mjeriti na isti način kao učinak jednog zidara, skladištara ili konobara.

Radnici znanja uključuju svoj mozak samo onda kad oni misle da je to potrebno i često se to – kad misle o onome što im je posao, a kad o nečemu što s poslom nema veze – teže primjećuje.

Jedno istraživanje poslovnog mjesečnika Harvard Business Review, staro sad već više od sedam godina, pokazalo je kako radnici znanja dvije trećine svog vremena provode na raznim sastancima i administrativnim poslovima, koji ih, kažu oni, zamaraju. Trećinu vremena radnici znanja provode u onome što im je posao: razmišljaju o tome kako poboljšati struku kojoj se bave i kako poboljšati usluge koje pružaju drugim ljudima te edukacijom slijedeće generacije radnika znanja.

Pandemija korona virusa, započeta u proljeće ove godine, zahvatila i radnike znanja – koji su, kao i mnogi drugi, morali bar dva mjeseca raditi od kuće. Ta činjenica navela je Harvard Business Review da ponovi svoje istraživanje od prije sedam godina.

Evo što je, ukratko, ustanovljeno:

Rad od kuće naveo je radnike znanja da dobro promisle o tome kako zapravo troše svoje vrijeme i usmjerio ih više na one poslove koji su doista važni. Radnici znanja danas troše 12 posto manje vremena na sastanke i devet posto više vremena na ono što im je posao, komunikaciju s drugim radnicima znanja i korisnicima usluga koje nastaju kao rezultat njihove uporabe znanja.

Druga stvar do koje je zaključavanje dovelo radnike znanja je to da su svjesniji svog rasporeda – bolje rečeno, prioriteta u poslu. Sad bolje shvaćaju što žele raditi, a što su sve radili samo zato da udovolje nekom drugom. Uz to, radnici znanja sada prave jasniju razliku između onoga što je njima važno, a što je važno njihovu poslodavcu.

Da više ne duljimo, zaključavanje je vrlo pozitivno utjecalo na radnike znanja – povećalo je njihovu produktivnost, ali i kreativnost te im je dalo misliti o perspektivi poslova kojima se bave.

Više pojedinosti.


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: