Stalno jačanje otpornosti, odgovor je na krize

Istraživanje o krizi, tvrtke PwC

0 Flares 0 Flares ×
Tvrtke se moraju usredotočiti na izgradnju otpornosti kako bi prebrodile što god da se sljedeće dogodi. Ilustracija: PwC

8. travnja 2021. – Godinu dana nakon što je Covid-19 proglašen globalnom pandemijom, drugo PwC-ovo istraživanje Global Crisis Survey iznosi odgovore svjetske poslovne zajednice na najveću globalnu krizu našeg doba. Više od 2.800 poslovnih lidera podijelilo je podatke i zapažanja, predstavljajući organizacije svih veličina, u 29 sektora i 73 države.

Prvo istraživanje, objavljeno 2019. godine, otkrilo je da 95 % ispitanika očekivalo krizu u sljedeće dvije godine, ali ne i pandemiju, koja je bila potpuno nestala s popisa prijetnji kojih su se poslovni lideri pribojavali. Stoga je protekla godina naglasila da izazov kriznog upravljanja nije predviđanje budućnosti, već suočavanje s nepredvidljivim.

Tvrtke se moraju usredotočiti na izgradnju otpornosti kako bi prebrodile što god da se sljedeće dogodi.

Više od 70 % ispitanika u ovogodišnjem istraživanju reklo je da je pandemija negativno utjecala na njihovo poslovanje, a 20 % reklo je da je kriza imala pozitivan utjecaj na njihovu organizaciju. Pozitivan utjecaj je vjerojatniji u tehnološkim i zdravstvenim organizacijama, dok su sektori putovanja i ugostiteljstva pretrpjeli najviše negativnih učinaka.

Sedam od 10 organizacija planira povećati svoja ulaganja u izgradnju otpornosti.

Učenje iz načina na koji su tvrtke odgovorile na krizu važan je prvi korak ka stvaranju temelja za ono što slijedi. Krizno planiranje, programi otpornosti te zaštita i uvažavanje fizičkih i emocionalnih potreba zaposlenika sastavni su dijelovi pripreme za neizbježno.

PwC-ovo istraživanje otkriva da je, čak i s dobro definiranim kriznim timom, organizacijama potreban agilan program upravljanja krizama koji se može prilagoditi rješavanju različitih vrsta poremećaja. Samo 35 posto organizacija imalo je plan za odgovor na krizu koji je bio „vrlo relevantan”, što znači da većina organizacija nije oblikovala planove koji su bili primjenjivi na bilo kakvu krizu, što je obilježje otporne organizacije.

Na temelju nalaza iz istraživanja, PwC je usporedio tri načina na koje se tvrtke mogu bolje pripremiti za krizu:

  • Kreiranje strateškog plana reakcije na krizu kako bi se ostvarila brza mobilizacija, stabiliziralo poslovanje i učinkovito reagiralo na udarne valove poremećaja.
  • Izrada integriranog programa za provođenje uspješne reakcije na krizu i izgradnju otpornosti tijekom „mirnodopskog razdoblja”, može biti presudno.
  • Davanje prioriteta izgradnji organizacijske otpornosti, ne samo za uspjeh, već i za preživljavanje.

Bilo je vjerojatnije da će organizacije koje su danas u boljoj poziciji reći da su već pridale značajnu pozornost otpornosti organizacije i planirale kako reagirati na značajne poremećaje u poslovanju. Sedam od 10 organizacija planira povećati svoja ulaganja u izgradnju otpornosti. A među voditeljima upravljanja rizikom taj je broj čak 9 od 10.

Preuzmite seriju izvještaja na www.pwc.com/crisis-resilience,

Global Crisis Survey 2021


 

Autor: Pokreni posao

najkraći put do najbolje informacije za one koji žele stvarati nove vrijednosti

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: