Što misle korporativni stratezi?

Istraživanje tvrtke Deloitte i Poslovne škole Kellogg

0 Flares 0 Flares ×

Zagreb, 11. svibnja 2020. – Kako bi bolje razumjeli kako se mijenja uloga korporativnih stratega, tvrtka Deloitte i Poslovna škola Kelogg (Kellogg School of Management) zajednički su proveli godišnje istraživanje (2020 Chief Strategy Officer Survey) kako bi utvrdili na koje načine se funkcija korporativnog stratega može prilagoditi novim izazovima u poslovanju te kakvo je stajalište glavnih korporativnih stratega o njihovoj ulozi u tvrtki.

Istraživanje je pokazalo kako se korporativni stratezi gombaju s pet glavnih problema ili tema.

Prvo, korporativni stratezi smatraju kako njihove tvrtke nemaju dovoljno kapaciteta za rast – 70 posto ispitanika disruptivan rast smatra ključnim za uspjeh njihovih društava, no samo ih 13 posto vjeruje da je njihova tvrtka sposobna ostvariti taj strateški prioritet.

Drugi problem s kojim se suočavaju korporativni stratezi je nerazumijevanje mogućnosti novih tehnologija – tek četvrtina ih smatra kako su njihove organizacije u stanju u potpunosti iskoristiti potencijal digitalne transformacije/e-trgovine (26 posto), transformacije analitičkih alata (24 posto) i automatizacije/robotizacije (17 posto). Zaključak studije, kad su tehnologije u pitanju jest da bi korporativni stratezi morali produbiti svoje znanje o novim tehnologijama te razviti osobno stajalište o načinu na koji im tehnologija može pomoći u rješavanju aktualnih strateških izazova.

Treći problem je planiranje. Ono se mora raditi brže i češće. Najveći broj direktora za strategiju (45 posto) izvijestio je kako njihova društva svoju strategiju unaprjeđuju svake godine, a ostatak to čini svake dvije godine (23 posto) ili tri godine (22 posto). Usto, dovršetak postupka planiranja godišnje strategije obično zahtijeva tri do četiri mjeseca (prema mišljenju 40 posto ispitanika). Dodatno, tvrtke premalo koriste metodu planiranja scenarija (njih samo 52 posto) kao metodu koja bi ih učinila „otpornijom na budućnost”.

Četvrti problem koji muči korporativne stratege su globalna geopolitika i iznenadni događaji širih pa i globalnih razmjera, poput još uvijek trajuće pandemije korona virusa. U razdoblju u kojem je ispitivanje provedeno, od studenoga 2019. do prosinca 2019., 43 posto glavnih stratega bilo je pesimistično (ili vrlo pesimistično) u pogledu smjera globalnog gospodarstva, dok je samo 10 posto njih bilo optimistično.

Peti problem korporativnih stratega su njihove profesionalne ambicije. Gotovo pola (44 i 48 posto) ih ima želju postati financijskim ili izvršnim direktorom u sljedećih pet godina. Iznimno su samopouzdani – 96 posto se smatra ključnim u osiguranju rasta tvrtke u kojoj rade, no, zanimljivo je, tek ih je 13 posto uvjereno da su dovoljno sposobni za ostvarenje disruptivnog rasta. Većina ih svoje vrijeme provodi u ulozi savjetnika uprave (27 posto njihova vremena) ili kao voditelj posebnih projekata (19 posto njihova vremena)

Za kraj, opći je zaključak da su glavni stratezi uglavnom optimistični u pogledu uspješnosti svojih društava u sljedećih 12 mjeseci (60 posto) i mogućnosti njihova utjecaja na poslovanje (80 posto).

Rezultati cijelog ispitivanja dostupni su ovdje: www.deloitte.com/hr/cso_2020


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: