Tko ugasi kameru, nije za našu tvrtku

Izazovi hibridnog rada

0 Flares 0 Flares ×
Više je razloga zašto ljudi tijekom video sastanaka isključuju kameru na računalu, jedan od njih je i to što u kući nemaju poseban prostor za rad, a ne žele da im kolege s posla zaviruju u spavaću sobu ili kuhinju. Foto: Nataliya Vaitkevich / Pexels

31. svibnja 2022. – Nedavno istraživanje, koje je provela softverska tvrtka Vyopta, pokazalo je kako nevjerojatnih 92 posto direktora srednje velikih i velikih tvrtki smatra da zaposlenici koji sudjeluju u video konferencijskim sastancima putem interneta, a pri tom ugase kameru tako da im se ne vidi lice, nemaju budućnost u njihovom poduzeću.

Takvo raspoloženje zapovjednog kadra tvrtke znatno otežava situaciju svima onima koji i nakon pandemije svoj posao radne hibridno (malo iz ureda, malo od kuće) ili stalno od kuće, jer direktori smatraju da oni koji isključuju kameru zapravo pokazuju da ih nije briga za tvrtku koja ih plaća.

To je zaključak s dugoročnim posljedicama jer sve više tvrtki u svijetu, pa i mnoge u Hrvatskoj, prelaze na hibridni način rada, a takav način rada rezultirati će sve većim brojem sastanaka putem interneta.

Mnogi oblici razmjene informacija, koji su se prije pandemije događali telefonskim pozivom ili razmjenom nekoliko poruka e-pošte, sada se pretvaraju u video konferenciju.

Više je razloga zašto ljudi tijekom video sastanaka isključuju kameru na računalu ili mobitelu putem kojem prate raspravu. Prvi je zamor od neprestanog gledanja u ekran, drugi razlog su smetnje koje proizvode ukućani, treći: obiteljske obaveze (kao što je briga o djetetu ili starijem članu obitelji) često ne mogu čekati da se video sastanak završi, a četvrti razlog je to što u kući nemamo poseban prostor za rad, a ne želimo da nam baš svi zavire u spavaću sobu ili kuhinju. Štoviše, ljudi video sastancima često prisustvuju u pidžami ili trenirci jer im se ne da odijevati za tu seansu. I još gore – mnogi oblici razmjene informacija, koji su se prije pandemije događali telefonskim pozivom ili razmjenom nekoliko poruka e-pošte, sada se pretvaraju u video konferenciju.

Što se tiče direktora, istraživanje je pokazalo kako bi trebali biti fleksibilniji. Ako na sastanku ima ljudi koji se ne poznaju od prije – recite svima da kamera mora biti uključena. Ako je video konferencija sastanak tima koji duže zajedno radi, ili je tek riječ o kratkom prenošenju novih informacija važnih za posao, nije strašno ako nekoliko sudionika sastanka sudjeluje tako da ih ne vidite. Važno je da vas čuju.

Više pojedinosti


 

Autor: Zvonko Pavić

novinar i urednik

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d bloggers like this: