Trgovina se ubrzano digitalizira

Magros 2021.

0 Flares 0 Flares ×
U Hrvatskoj je 80 posto stanovnika u dobi od 16 do 74 godine koristilo internet, a od toga je, prošle godine, njih 55 posto kupovalo online kanalima. Foto: Pexels

7. listopada 2021. – Trgovina u Hrvatskoj oporavlja se, postupno, nakon velikog udara pandemije, ali sektor se neće vratiti na „staro normalno“ jer će se promjene u navikama kupaca i modelima prodaje zadržati i ubuduće. Digitalizacija sektora provodi se sve bržim tempom, internetska trgovina postala je jedan od primarnih kanala prodaje, a oni koji ne prate te trendove neće biti konkurentni, zaključeno je na 33. konferenciji za proizvođače i trgovce MAGROS 2021., održanoj jučer u Zagrebu.

Konferencija je osmišljena pod sloganom „Do uspjeha kroz promjene poslovnih modela – novi odnosi potrošača i trgovine“, a organizirale su je poslovni časopis Suvremena trgovina i Hrvatska gospodarske komora.

Promet u trgovini na malo u 2020. godini pao je za 5,8 posto u odnosu na 2019. godinu, ali je poboljšanje epidemiološke situacije i popuštanje mjera dovelo do oporavka. U skladu s tim su i kretanja prometa u trgovini na malo tijekom 2021. godine, koji od veljače bilježi rast. U kolovozu je godišnji rast prometa u trgovini na malo iznosio 18,3 posto, a u razdoblju od siječnja do kolovoza promet u maloprodaji realno je viši za 13,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Oporavak trgovine na malo i nakon dobre turističke sezone u 2021., u kojoj je ostvaren promet od 70 posto iz 2019. godine, još uvijek je pod utjecajem niske prošlogodišnje baze.

Što se online trgovine tiče, prema podacima Eurostata, u 2020. godini čak 73 posto korisnika interneta na razini EU kupovalo je online kanalom i to najčešće onih u dobi od 25 do 54 godine (njih 79 posto). U Hrvatskoj je 80 posto stanovnika u dobi od 16 do 74 godine koristilo internet, a od toga je, prošle godine, njih 55 posto kupovalo online kanalima. Upravo je trgovina internetom ili poštom, prema podacima DZS-a, jedna od rijetkih trgovačkih struka u Hrvatskoj koja bilježi rast u 2020. godini i to na razini od 12,6 posto.

U 2020. ukupna europska e-trgovina porasla je na 757 milijardi eura, što je 10 posto više od 690 milijardi eura u 2019. godini. Prošla, 2020. bila je iznimna godina, obilježena pandemijom koronavirusom i posljedično važnom ulogom e-trgovine za društvo i gospodarstvo. Koronavirus dao je značajan poticaj prodaji e-trgovine, a nagli pad internetske prodaje u sektoru turizma i usluga pridonio je usporavanju ukupnog rasta.

Prema Desi indexu za 2020. godinu, oko 40-ak posto hrvatskih građana kupuje online, to su brojke koje rastu, međutim u usporedbi s drugim zemljama EU-a još uvijek su dosta skromne. Naši građani preferiraju domaće web trgovine i što sve više tvrtki iskorištava prednosti online trgovine pa ih 21 posto prodaje online, a 22 posto koristi cloud.

Više pojedinosti


 

Autor: Pokreni posao

najkraći put do najbolje informacije za one koji žele stvarati nove vrijednosti

Odgovori

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: