U nabavi je najvažnija operativna učinkovitost

„Smanjenje troškova“ više nije glavni prioritet direktora za nabavu

0 Flares 0 Flares ×

3. kolovoza 2021. – Konzultantska kuća Deloitte već deset godina provodi međunarodno istraživanje među glavnim direktorima za nabavu koje pruža jedinstven uvid u ključne izazove i prilike koji određuju tijek nabave te mogu poslužiti kao globalno mjerilo te funkcije. Ta istraživanja su, kažu analitčari tvrtke Deloitte, tijekom godina pomogla brojnim direktorima, voditeljima nabave, poslovnim partnerima, dobavljačima i ostalim pružateljima tehnologija u unaprjeđivanju svojih ambicija, strategija i rezultata.

Ovogodišnje, 10., istraživanje naglasilo je mjeru u kojoj je 2020. godina narušila sve aspekte lanaca opskrbe – glavni prioritet više nije „smanjenje troškova” već „pokretanje operativne učinkovitosti.” Digitalna transformacija nalazi se na trećem mjestu prioriteta direktora nabave, a njena važnost raste već godinama – ove godine 48 % glavnih direktora za nabavu smatra digitalnu transformaciju snažnim prioritetom. Inovacija se nalazi na četvrtom mjestu po važnosti – direktori nabave ističu sve širu uporabu umjetne inteligencije i kognitivnih kapaciteta u svojoj djelatnosti. Važnost društveno odgovornog poslovanja zabilježila je najveći rast među svim prioritetima (rast od 22 % u odnosu na 2019.).

Velika većina ispitanika (70 %) navela je kako se rizik povećao u protekloj godini. Pedeset šest posto ispitanika izjavilo je kako su ključni dobavljači bankrotirali ili je njihovo poslovanje znatno nastradalo te je 41 posto njih moralo ubrzati pošiljke kako bi održali opskrbu. Sedamdeset posto glavnih direktora za nabavu smatra da ima dobar uvid u rizike povezane s njihovim izravnim (primarnim) dobavljačima, dok samo 15 posto njih ima uvid u rizike povezane sa sekundarnim dobavljačima. Samo je 26 posto ispitanika službeno pratilo rizik u svojim opskrbnim mrežama. Kriza uzrokovana bolesti COVID-19 rasvijetlila je potrebu za boljim razumijevanjem mreže krajnjih korisnika i rizika koji postoje izvan mreže izravnih dobavljača.

Ovogodišnje istraživaje proučilo je i agilnost u nabavi. Nalazi upućuju na to da je agilnost snažno povezana s višom sveukupnom uspješnosti i ostalim kapacitetima u području nabave. Ispitivanje je otkrilo kako visokouspješne organizacije za nabavu pokazuju ključna obilježja agilnosti, uključujući dva puta veće izglede za iskorištavanje modela hibridnog upravljanja za pružanje usluga potpore pri pristupu znanju, kapacitetima i iskustvu koji ne postoje unutar organizacije i deset puta veće izglede za sveobuhvatno uvođenje rješenja zasnovanih na robotskoj automatizaciji, umjetnoj inteligenciji i kognitivnim kapacitetima.

Nadalje, glavni direktori za nabavu počeli su prekoračivati svoje tradicionalne uloge i kretati se prema ulozi transformativnih katalizatora i inteligentnih stratega. Visokouspješni glavni direktori za nabavu skoro 15 % svojeg vremena provode u ulozi stratega te nastoje osigurati da u budućnosti više od pola svojeg vremena troše na strateške aktivnosti. Nabava se pokazala kao ključni pokretač tržišnog natjecanja u modernim poduzećima sa širokim spektrom prioriteta, a glavni direktori za nabavu moraju u skladu s tim i postupati.

Rezultati cijelog ispitivanja dostupni su ovdje: www.deloitte.com/hr/cpo-2021


 

Autor: Pokreni posao

najkraći put do najbolje informacije za one koji žele stvarati nove vrijednosti

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: