Uber je ukrao plaće?

Vrijednost neisplaćenih plaća veća od milijarde dolara

0 Flares 0 Flares ×

San Francisco / Zagreb, 11. kolovoza 2020. – Ministarstvo rada američke savezne države Kalifornije podiglo je tužbu protiv tvrtki Uber i Lyft u kojoj tvrdi da su te tvrtke “ukrale plaće” ljudima koje svjesno pogrešno definiraju kao nezavisne partnere pod ugovorom, a ne kao zaposlenike svojih tvrtki.

Riječ je o tumačenju novog kalifornijskog zakona AB5, koji definira povremeni rad, tvrdi ministrica rada Kalifornije, Lilia García-Brower, na svojoj mrežnoj stranici na Internetu.

U tvrtki Uber kažu da su nedavno promijenili uvjete suradnje s ljudima koji za njih voze. Ti uvjeti su u skladu s novim zakonom, što, ukratko, znači da vozači Ubera nisu zaposlenici Ubera, već ljudi pod ugovorom o privremenoj suradnji. Uz to, u Uberu tvrde, većina ljudi s kojima surađuju i sami žele biti neovisni te imati više fleksibilnosti u radu.

U tvrtki Lyft kažu da je država, u stisci zbog više od tisuća zahtijeva za “izgubljenim plaćama” pribjegla rješenju koje će dodatno otežati situaciju. Obje tvrtke se nadaju da će se o svemu odlučivati nakon izbora u Sjedinjenim Državama, u studenom, a Uber traži da se tužba protiv njih odvoji od tužbe protiv tvrtke Lyft.

Uber i Lyft kažu da će, ako ih država prisili na zapošljavanje vozača, morati poskupiti uslugu i smanjiti broj vozila.

Što se tiče samih vozača Ubera i Lyfta, iako ima dosta anketa koje tvrde da ih većina želi imati status vozača slobodnjaka, njih više od pet tisuća zatražilo je nadoknadu izgubljenih (minimalnih) plaća, prekovremenih sati rada i troškova poslovanja. Te nadoknade, kad se zbroje, potražuju više o 1,35 milijardi dolara. U to nisu uračunate eventualne odštete, ako Uber i Lyft izgube tu parnicu.

Podizanjem optužnice, kalifornijsko Ministarstvo rada je zatražilo i zabranu rada tvrtki Uber i Lyft, ukoliko ljudima koji za njih rade ne pruže sve što ih pripada prema Zakonu.

DODATAK: Vrhovni sud Kalifornije reagirao je na navedenu tužbu i naredio tvrtkama Uber i Lyft da u roku od deset dana svoje vozače tretiraju kao zaposlenike, a ne kao nezavisne partnere pod ugovorom. Tvrtke će se žaliti na tu odluku, što će odgoditi njenu provedbu, no analitičari tvrde da imaju vrlo male šanse jer je sam zakon dizajniran tako da ograniči moć tvrtki koje se koriste angažiranjem povremenih radnika.

Više pojedinosti


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: