Više koristimo digitalne usluge

Istraživanje agencije Hendal

0 Flares 0 Flares ×

Zagreb, 2. listopada 2020. – Više od polovice građana Hrvatske (62%) za vrijeme pandemije korona virusa češće je koristilo digitalna rješenja nego u razdoblju prije globalne zdravstveno gospodarske krize, pokazalo je istraživanje o digitalnim navikama koje je tijekom kolovoza proveo Hendal, agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj.

Građani su digitalne kanale u najvećoj mjeri koristili za usluge banaka (72%) te kupovinu na internetu (63%), dok najmanje povećanje uporabe tijekom pandemije bilježe digitalne usluge javne uprave (34%) i osiguranja (17%).

Zanimljivo je kako se 97% ispitanika izjasnilo kako planiraju nastaviti s pojačanim korištenjem digitalnih usluga i nakon pandemije. Građani Hrvatske lako digitalno „bankare“, no slabo se digitalno osiguravaju, pokazalo je istraživanje.

Kada je riječ o redovitom korištenju digitalnih financijskih usluga, građani čak pet puta češće koriste digitalna rješenja u bankarstvu u odnosu na osiguranja. Digitalna bankarska rješenja najčešće se koriste za provjeru stanja (96%) i transakcije (88%). Većina građana (79%) smatra kako je digitalna razvijenost banaka u Hrvatskoj na razini EU, dok samo 17% njih smatra kako zaostajemo za europskim zemljama u tom pogledu.

S druge strane, tek 14% građana navodi kako redovito koristi digitalne usluge osiguranja i to najčešće za ugovaranje auto osiguranja, s time da trećina njih i dalje kombinira digitalne kanale s odlaskom u poslovnicu ili razgovorom s agentom.

Usto, razina digitaliziranosti industrije osiguranja percipirana je nešto lošije u odnosu na banke. Percepcija digitaliziranosti bankarskog sektora značajno je bolja (78%) nego na području osiguranja – 65% građana smatra kako su domaća osiguravajuća društva na razini EU, dok trećina (33%) smatra kako zaostajemo za EU.

Kada se uvjere u njihovu efikasnost i jednostavnost, građani Hrvatske vole digitalne financijske usluge jer im olakšavaju život – većina ispitanih navodi kako im se sviđa što im je sve praktično i nadohvat ruke (78%), gotovo svima se sviđa što ne moraju u poslovnicu (90%), a polovina (50%) motivirana je time što ne moraju paziti na papire.

Glavna barijera u korištenju digitalnih financijskih usluga je strah za sigurnost podataka (46%) i moguće pogreške (42%). Među sudionicima istraživanja prevladava mišljenje kako napredne digitalne usluge doprinose kvaliteti njihovog života (65%), a još veći udio smatra kako digitalizacija doprinosi razvoju društva (84%).


 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
%d blogeri kao ovaj: